איך הולך הליך פונדקאות בישראל?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

היציאה למסע ההורות היא שאיפתם של רבים. עבור אלה העומדים בפני מכשולים בדרך זו, פונדקאות היא מגדלור של תקווה המציע דרך להגשים את החלום להקים משפחה. בישראל מדובר על הליך מורכב אך הוא טומן בחובו יתרונות רבים ובכתבה זו נשפוך אור על כולם.

 

פונדקאות בישראל של היום 

פונדקאות בישראל מהווה הזדמנות ליחידים ולזוגות המתמודדים עם אי פוריות, מצבים רפואיים או נסיבות אחרות המונעות התעברות טבעית. המסגרת המשפטית המתקדמת והמתקנים הרפואיים האיכותיים יחד מספקים סביבה מעודדת עבור אלה המחפשים פונדקאות כדרך להורות. מדובר על הליך מורכב מאוד, גם בירוקרטית וגם רגשית, אך מי שנכנסים למסע הזה יכולים להיות בטוחים שהם נמצאים בידיים מקצועיות. הפרוצדורה ברורה למדי – ההליך נעשה באופן מוסדר רפואית באמצעות קופת החולים של הזוג, כאשר כל ההליך הבירוקרטי שאמנם יכול להיות מתיש לעיתים, נעשה באמצעות ועדה מוסדרת.

 

מציאת אם נושאת

כדי להתחיל בתהליך פונדקאות יש להגיש בקשה לוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים. מדובר על הגוף הרשמי שיכול לאשר את ההסדר בין ההורים המיועדים ובין הפונדקאית. אך עוד קודם לכן, יש לחתום על חוזה עם האם הנושאת, ועוד קודם לכך יש למצוא אותה. זהו אולי אחד האתגרים העיקריים בהליך הפונדקאות בישראל – יש צורך גדול אבל ההיצע נמוך, מסיבה זו רבים בוחרים לבצע פונדקאות בחו"ל אך אין ספק שהפונדקאות בארץ מבטיחה כמה יתרונות שרבים מעוניינים בהם.

עוד קודם שנדבר על היתרונות בואו נדבר על מציאת האם הנושאת – מדובר על הליך התאמה דו צדדי, ממש כפי שאתם בורחים את האם הנושאת, היא בוחרת אתכם. מסיבה זו צריכה להיות כימיה בין הצדדים ולמרות שמגורים קרובים יכולים לסייע – בישראל קל להגיע לכל מקום בתוך זמן קצר, לכן גיאוגרפית אין צורך לבצע פשרות מיוחדות. האם הנושאת צריכה לעמוד בקריטריונים הרבים המוצבים כאן על פי החוק ולאחר כל הבדיקות והאישור אפשר לצאת לדרך.

 

יתרונות הפונדקאות בישראל 

אין ספק שקרבה פיזית לאם הפונדקאית והשימוש במערכת הבריאות הממשלתית הופכים כל הליך פונדקאות בישראל לפשוט יותר מהליכים בחו"ל. העובדה שהכול מתבצע בשפת האם שלנו, דרך קופת החולים שלנו ועם מערכת רפואה מתקדמת כמו שלנו מהווים את הבסיס לבחירת רבים בפונדקאות כאן בארץ. המחיר אמנם לא זול כמו במדינות מסוימות, אך התמורה המתקבלת והנוחות גדולים מאוד ומשפיעים על רבים בבחירה. מאידך, אין להתעלם מהעובדה שבארץ ההליך מורכב וארוך יותר מאשר בחו"ל ויש לקחת נושאים אלו בחשבון גם כן. הזמינות הגבוהה והאפשרות להגיע לבדיקות ולהיות נוכחים במאה אחוז בלידה הופכים את החוויה למרגיעה הרבה יותר.

 

ההיבט המשפטי 

עוד יתרון ברור שיש לדבר עליו בנפרד בשל משמעותו הרבה הוא ההיבט המשפטי. כאשר אנו עורכים את הליך הפונדקאות בישראל, ההיבט המשפטי פחות מורכב. בפונדקאות בחו"ל למשל יש צורך לנסוע לחו"ל לחודש שלם, על כל המשתמע מכך, יש צורך לעבור הליך משפטי ובדיקת הוכחה להורות בחו"ל ורק אז להביא את התינוק ארצה. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי הליך פונדקאות בישראל מייתר את הצורך להעביר את הילד גיור בעת החזרה ארצה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
טיפולי IVF
התמודדות עם כשלונות חוזרים ב-IVF

כשלונות חוזרים בטיפולי הפריה חוץ-גופית (IVF) יכולים להיות מכאיבים ומתסכלים מאוד עבור זוגות המנסים להביא ילד לעולם. עם זאת, חשוב לזכור שכשלון ב-IVF אינו מהווה סוף פסוק, וכי קיימות דרכים רבות להתמודד ולצלוח את המשבר.

לקריאת המאמר »
היריון
נכנסת להיריון בשעה טובה? אלו הדברים שאת חייבת לדעת

הבאת חיים חדשים לעולם היא מסע מופלא מלא בהתרגשות, ציפייה, ולעתים גם חשש. עבור נשים שיצאו למסע הזה באמצעות טיפולי פוריות, החוויה עשויה לבוא עם מערכת שיקולים וחששות משלה. בזמן שאת מאמצת לעצמך את ההבנה בקבלת הסיכוי המדהים לאימהות, הנה כמה תובנות חיוניות המותאמות לנסיבות הייחודיות שלך כדי להבטיח הריון בריא ומספק.

לקריאת המאמר »
אינטמיות
שפרו את האינטימיות הזוגית שלכם בעזרת צעצועי מין

במשך עשרות שנים, שיחות על סקס ואינטימיות בין בני זוג, היו טאבו ונושא רגיש אצל המון אנשים. אך כיום, שיחות אלו כבר לא מביכות ולא מתבצעות בחדרי חדרים. תוכניות הטלביזיה, המנטורים, אתרי האינטרנט ורשתות החברתיות הובילו לפתיחות חברתית בנושא. היום, אנשים ונשים לא נרתעים מלשתף על בעיות הזוגיות והאינטימיות שלהם דבר שהוביל להתפתחות גם בעולם צעצועי המין למבוגרים.

לקריאת המאמר »
השמנה
בחינת ההשפעה של עודף משקל והשמנה על פוריות בשני המינים

עודף משקל והשמנה הפכו לדאגות בריאותיות מרכזיות ברחבי העולם, המשפיעות על אנשים מכל הגילאים והמינים. מאמר זה נועד לחקור את ההשפעה של עודף משקל והשמנה על פוריות בקרב נשים וגברים. הבנת הקשר הזה חיונית לפיתוח התערבויות ואסטרטגיות יעילות לטיפול בירידה בשיעורי הפריון. על ידי בחינת ההשפעה של עודף משקל והשמנה על בריאות הרבייה, אנו יכולים לספק המלצות מבוססות ראיות לקידום ניהול משקל בריא ושיפור תוצאות הפוריות.

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!