טיפולי פוריות תופעות לוואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

בעוד שטיפולי פוריות מהווים דרך חשובה ודי נפוצה בישראל להקים משפחה, חשוב להכיר בסיכונים ותופעות הלוואי הנלוות לתהליכי טיפול בפוריות. אם את עומדת לעבור את התהליך ולא בטוחה היכן להתחיל, השלב הראשון יהיה פגישה עם רופא בתחום הפוריות. עד אז, הנה הדגשים שיהיה חשוב להכיר, המשיכי לקרוא על טיפולי פוריות תופעות לוואי ומידע כללי נוסף.

בישראל ובכלל בעולם המערבי, חלק מטיפולי הפוריות הנפוצים ביותר הם הפריה חוץ גופית, מה שנקרא גם IVF, כמו גם הזרעה תוך רחמית (IUI). בנוסף, קיימות שיטות טיפול בפוריות כמו תרומת ביצית, מיקרו-מניפולציה ועוד. וכשאת ניגשת לרופא הפוריות כדי לבדוק איזו שיטת הפריה תתאים למצבך, יהיה חשוב לקחת כמה וכמה גורמים בחשבון. אז, לפני שנדבר על טיפולי פוריות תופעות לוואי, חשוב שנבין כיצד בוחרים את שיטת ההפריה הנכונה למטופלת.

הגורמים שנלקחים בחשבון בבחירת שיטת ההפריה

חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים כאשר מתאימים את שיטת ההפריה למטופלת, כאשר גילה של האישה, ההיסטוריה הבריאותיתאם שאלת על טיפולי פוריות תופעות לוואי, הן בדרך כלל משתנות בהתאם למצבך הבריאותי האישי, כמו גם בהתאם לשיטת הטיפול שתבקשי לעבור והתוצאה הרצויה יהיו הגורמים העיקריים שיילקחו בחשבון. כמו כן, חשוב הנושא של טיפולי העבר של האישה, שכן אם היא כבר עברה טיפולים בעבר, נתון זה יכול להשפיע ולהשליך על הצלחת התהליך הנוכחי שהיא מעוניינת לעבור.

באופן כללי, הפריה חוץ גופית נחשבת בד"כ הבחירה הפופולרית ביותר עבור זוגות עקרים. זאת, לאור הקלות והיעילות היחסית שכרוכות בתהליך (בהשוואה לשיטות הפריה אחרות). ולא פחות חשוב, הגנטיקה המשפחתית גם היא נלקחת בחשבון, שכן הפרעות גנטיות מסוימות יכולות להשפיע על הצלחת ההפריה וטיפולי הפוריות. מה עוד חשוב לדעת על טיפולי פוריות תופעות לוואי? המשיכי לקרוא.

מידע על מחזורי טיפולי הפוריות

רגע לפני שנרחיב לגבי טיפולי פוריות תופעות לוואי, חשוב לציין כי בדומה לתהליכים רפואיים אחרים, גם טיפולי פוריות והפריות מצריכים מחזור טיפולים מסוים. ובתוך כך, בתאריך ה-20.01.2014 פורסם חוזר-מינהל רפואה אשר עוסק בנושא של מחזורי הטיפולים בתחום ההפריה החוץ גופית. בסל השירותים של קופות החולים, נשים יכולות לעבור טיפולי פוריות והפריות חוץ גופיות בצמוד להמלצות הבאות:

  • אם את מעוניינת לעבור טיפולי פוריות ומלאו לך 39 או יותר, תוכלי לקבל זכאות לכך בסל השירותים של קופת החולים שלך. האפשרות הראשונה תהיה בדרך כלל טיפולי הפריה חוץ גופית, אך התהליך המדויק יותאם לך בהתאם לגורמים אחרים (היסטוריה רפואית, גיל מדויק, היסטוריה גנטית במשפחה וכו').
  • נשים אשר מלאו להן 42 שנים או יותר, בדרך כלל לא יעברו יותר מ-3 מחזורים טיפוליים של IVF (הפריה חוץ גופית). אם במהלך 3 מחזורי טיפול אלו הגעת לשלב של החזרת עוברים לרחם, ספירת מחזורי הטיפול תתחיל מחדש.

תופעות לוואי שאת צריכה להכיר

אם שאלת על טיפולי פוריות תופעות לוואי, הן בדרך כלל משתנות בהתאם למצבך הבריאותי האישי, כמו גם בהתאם לשיטת הטיפולמה עוד חשוב לדעת על טיפולי פוריות תופעות לוואי? שתבקשי לעבור. עם זאת, קיימות כמה תופעות לוואי פוטנציאליות שמקבלות ביטוי דומה ברוב שיטות הטיפול. למשל, תופעות הלוואי השכיחות יכולות לכלול התכווצויות או כאבים במהלך ההליך, כמו גם לאחר סיומו (במשך כמה ימים ברוב המקרים). כמו כן, אצל חלק מהנשים העוברות את ההליך עשויות להיות בחילות והקאות, כמו גם תחושת עייפות כבדה, שינויים במצב הרוח וכאבי ראש.

בנוסף, תופעות לוואי של טיפולי פוריות יכולות לכלול גם נפיחות מקומית או אי נוחות בבטן לאחר ההליך. ובמקרים מסוימים, ייתכן גם שתסמונת גירוי יתר שחלתי (OHSS) תתפתח אצל המטופלת. זאת, בדרך כלל במקרים בהם נעשה שימוש ביותר מדי הורמונים במהלך הטיפול, אך ייתכנו גם סיבות נוספות לגירוי יתר שחלתי. באופן כללי, תסמינים של OHSS יכולים לנוע בין אי נוחות קלה בבטן לבין סיבוכים חמורים כמו קרישי דם והתייבשות מסוכנת.

הפחתת תופעות לוואי: נהלי נכון את המתחים בתקופה זו

לאחר שביררת על טיפולי פוריות תופעות לוואי וכנראה נחשפת למידע שעשוי להיראות לך מאיים, חשוב לדעת שבמידה מסוימת ניתן להקל על תופעות אלו. ואם את עוברת טיפולי פוריות, רוב הסיכויים שאת מרגישה מנעד נרחב של רגשות – מהתרגשות כללית חיובית ועד חששות עמוקים יותר. ולכן, ההמלצה הכי חשובה היא לנהל נכון את הלחצים במידה שיש כאלו (וכנראה שיש כאלו בשפע).

בתוך כך, יהיה חשוב לאכול טוב ואפילו להתעמל באופן קבוע. אם את מנהלת שגרת חיים כללית ספורטיבית, אל תיתני לטיפולי הפוריות למנוע ממך לעסוק במה שעושה לך ולגוף שלך טוב. זאת, משום שאכילה בריאה ופעילות גופנית באופן קבוע יסייעו לשמור על הגוף שלך חזק ולהפחית את הפוטנציאל לכמה מהתסמינים הגופניים היותר לא נוחים. למשל, תופעות לוואי כמו עייפות, נפיחות, סחרחורת או התכווצויות. במילים אחרות, תנסי לנהל נכון את המתחים בחייך בתקופה הנוכחית של טיפולי הפוריות.

כמה עולה טיפול פוריות?

אם את מעוניינת לעבור את הטיפול כאן בארץ, שזו הבחירה של רוב הנשים המעוניינות להקים משפחה, העלויות ברובן מסובסדות על ידי קופת החולים. בין אם את חברת כללית, מאוחדת, לאומית או מכבי, את אמורה בשלב הראשון לפנות לרופא המשפחה שלך ולקבל הפניה לרופא בתחום הפוריות וההפריה.

לאחר שאת מקבלת את ההפניה לרופא הפוריות, יש באפשרותך לבחור במי את מסתייעת בתהליך הטיפולי. אם את מעוניינת להיעזר ברופאים פרטיים, העלויות עשויות לנוע בין כ-200 ₪ – 350 ₪ לפגישה במרפאה פרטית (פגישה חד פעמית). רוב הנשים בוחרות לקבל ליווי חודשי בתהליך טיפולי הפוריות, מה שעשוי לנוע בין כ-1,000 ₪ – 1,500 ₪ לחודש.

אם את מרגישה אובדת עצות בתהליך טיפולי הפוריות, או שמא את צריכה מידע נוסף כי נותרת עם סוגיות בלתי פתורות, המרכז לפוריות עומד לרשותך – צרי קשר כעת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
למה ivf לא מצליח?

הפריה חוץ גופית נקראת גם IVF, והיא משמשת כסיוע לזוגות אשר מתקשים להרות. בעוד ששיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות בישראל הם בין הגבוהים בעולם, ישנן

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!