עלות טיפולי פוריות ילד שלישי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

בכדי להפרות ביצית בתאי זרע מחוץ לגופה של אישה, ניתן לעבור טיפולי פוריות שנהפכים עם השנים יותר ויותר נפוצים. לאחר הפרייתת. רגע לפני שמבררים על עלות טיפולי פוריות ילד שלישי, חשוב להבין במה כלל התהליך כרוך הביצית מחוץ לרחם, היא מוחזרת לתוכו, מה שמאפשר להתגבר על בעיות פוריות שונות. רגע לפני שמבררים על עלות טיפולי פוריות ילד שלישי, חשוב להבין במה כלל התהליך כרוך, מי זכאית לטיפול ועוד – קראי את המדריך הבא.

אמנם טיפולי פוריות הופכים נפוצים יותר עם השנים, אבל לפני שמתחילים בתהליך, חשוב להבין את סוגי טיפולי הפוריות השונים הזמינים בעולם הרפואה המערבי. כמו כן, חשוב להבין את הסיכונים והיתרונות של טיפולים אלו, כמו גם מה שכרוך בכל אחד מסוגי הטיפולים. אם אתם עומדים לקראת התהליך וצריכים מידע לגבי עלות טיפולי פוריות ילד שלישי, ריכזנו עבורכם כמה דגשים חשובים ומידע כללי בנושא. עם זאת, חשוב לציין כי מדריך זה אינו מהווה חלופה לייעוץ רפואי.

מה חשוב לדעת על טיפולי פוריות?

רגע לפני שנדבר על עלות טיפולי פוריות ילד שלישי, חשוב להבין כי שיעור ההצלחה של כל טיפול פוריות, לא משנה באיזו טכניקה, מבוסס על בריאות המטופלת, גילה וגורמים נוספים הייחודיים למצבה של כל אישה בשלבים וגילאים שונים של החיים. וכאשר מעוניינים לעבור טיפולי פוריות, הזכאות לטיפולים אלו עשויה להינתן במסגרת סל הבריאות.

בין אם את רשומה בקופת חולים מכבי או כללית, לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ישנם כמה קריטריונים שיש לעמוד עליהם לפני קבלת זכאות לטיפולי פוריות. נעבור על הקריטריונים העיקריים לקבלת הזכאות:

  • דרישה להיותכם בני זוג שאין להם ילדים במסגרת הנישואין הנוכחיים.
  • ניתן לקבל טיפולי פוריות עבור בני זוג שרוצים להוליד ילד משותף, אבל יש להם ילדים ממסגרת נישואין קודמת.
  • הטיפולים ניתנים במקרים של רצון להקים משפחה חד הורית.
  • טיפולי פוריות יינתנו במקרים בהם אישה מעוניינת ללדת ילדים מזרעו של גבר (שאינו בהכרח בן הזוג של אותה אישה).
  • ניתן לקבל את הזכאות לטיפולי פוריות במקרים בהם ההיריון נעשה במסגרת פונדקאות.
  • ניתן לעבור טיפולי פוריות כאשר מטופלים עוברים אבחון גנטי טרום השרשתי (PGD).
  • ניתן לקבל זכאות לטיפולי פוריות לצורך הולדת ילד ראשון או שני.
  • הטיפול יינתן במסגרת סל הבריאות של קופת החולים (מכבי או כללית, מאוחדת או לאומית) עד הולדה של 2 ילדים.
  • במקרה של הולדת תאומים, האישה נחשבת שמיצתה את טיפוליה וזכאותה.
  • הטיפולים יינתנו במקרים בהם גיל האישה הוא 18 – 45 בלבד.
  • במקרים של תרומת ביצית, ניתן לעבור טיפולי פוריות עד גיל 54.

3 שלבי הפריה חוץ גופית

בשלב הראשון של טיפולי הפוריות, רוב קופות החולים מתחילות את הטיפולים בטיפול הורמונלי. מטרת טיפול זה היא לאפשר השראת ביוץ וכן לבצע בדיקות נדרשות. בשלב זה, השחלה למעשה מייצרת מספר זקיקים (בניגוד לזקיק אחד הנוצר באופן טבעי בגוף).

בשלב השני לטיפולי הפוריות, מתבצע טיפול אשר מטרתו היא שאיבת ביציות. לאחר שזקיקים יוצרו בשחלה (בשלב הראשון לתהליך), מבצעים למעשה את ההפריה עצמה על ידי שאיבת הביצית. אם שלב זה מבוצע בהצלחה, מבצעים את ההחזרה של הביצית והחזרת עוברים מופרים. שלב שלישי, בחלק מהתהליכים, הוא הפשרת עובר קפוא וכן החזרתו לרחם.

מה חשוב לדעת על ביטוחים משלימים בקופות החולים?

כאשר הנושא של עלות טיפולי פוריות ילד שלישי עולה בשיח, יהיה חשוב במיוחד להבין את העלויות הכרוכות בתהליך שכן הן עשויות להיות משמעותיות. בתוך כך, חשוב לדעת כי ישנה זכאות מסוימת אשר נגזרת כפועל יוצא של ביטוחים משלימים בקופות החולים השונות. בין אם את חברה בקופת חולים מכבי, מאוחדת, כללית או לאומית, הסדרים של ביטוחים משלימים יכולים לכסות חלק מההוצאות הכרוכות בתהליך.

אמנם סל הבריאות מסבסד חלק מהטיפולים הכרוכים בתהליכי הפריה חוץ רחמית, אבל יש לציין כי מדובר בעלות טיפולי הפוריות שאינם כלולים בסל הבריאות. למשל, קופות החולים עשויות לסבסד חלק מהטיפולים הנדרשים ללידת ילד שלישי. כמו כן, קופות החולים עשויות לכסות הוצאות מסוימות הכרוכות בתרומת ביצית. ולבסוף, את עשויה להיות זכאית להשתתפות בטיפולים במרפאות פוריות פרטיות.

מה כולל תהליך מימוש הזכות לטיפולי פוריות?

אם את מעוניינת לעבור טיפולי פוריות, בשלב הראשון יש לפנות לרופא מומחה בתחום הפוריות. מול המרפאה, עדיין לא יהיה ניתן לברר מידע כמו עלות טיפולי פוריות ילד שלישי, אך כן צריך לקבל הפניה לטיפולי הפריה חוץ גופית. ללא הפניה מאת רופא הפוריות, לא יהיה ניתן להתקדם לשלב הבא בתהליך, שהוא קבלת אישור של ועדת הפוריות בקופת החולים.

לאחר שמקבלים את אישור ועדות הפוריות בקופת החולים, יש לקבל המשך טיפול באמצעות טופס התחייבות, מה שנקרא גם "טופס 17". עם אותו טופס 17 ניתן להגיע לבתי החולים הציבוריים או לאחת מהמרפאות הפרטיות בתחום הפוריות. בבית החולים או במרפאה הפרטית, יהיה ניתן לברר לגבי עלות טיפולי פוריות ילד שלישי.

מחירי טיפולי פוריות ילד שלישי

בעוד שקופות החולים בארץ מספקות תמיכה מקיפה וכן מסגרת לטיפולי פוריות ללא עלויות, בד"כ יש צורך לשלם בין 250 ₪ – 550 ₪כאשר הנושא של עלות טיפולי פוריות ילד שלישי עולה בשיח, יהיה חשוב במיוחד להבין את העלויות הכרוכות בתהליך שכן הן עשויות להיות משמעותיות לפגישה עם רופא פרטי. אם את צריכה ליווי חודשי בתהליך, העלויות יכולות לנוע בין כ-1,000 ₪ – 1,500 ₪ לליווי חודשי. חשוב לציין, כל פעולה הכרוכה בהפריה חוץ גופית יכולה להתבצע רק לאחר קבלת הסכמתו של הבעל.

במקרים בהם ההפריה מתבצעת באמצעות תרומת זרע והאישה אינה נשואה, יהיה חשוב לערוך הסכם מפורט בין 2 הצדדים בתהליך. חשוב לדעת, ברוב המקרים אנשים בוחרים להסתייע בעורכי דין כדי לנסח את החוזים החשובים האלו. בתוך כך, כאשר מדובר על טיפולי פוריות ילד שלישי, חשוב לכלול בסך העלויות גם את העלויות הנלוות לתהליך, כמו סיועו של עו"ד.

צריכה סיוע נוסף? המרכז לפוריות מזמין אותך לקבל את כלל המידע הנדרש לך, צרי קשר היום.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
למה ivf לא מצליח?

הפריה חוץ גופית נקראת גם IVF, והיא משמשת כסיוע לזוגות אשר מתקשים להרות. בעוד ששיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות בישראל הם בין הגבוהים בעולם, ישנן

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!