טיפולי פוריות בישראל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

אמנם יש תמיד חשש מסוים מפני טופסולוגיה ובירוקרטיות מורכבות, אבל החשש הזה לא מונע מכ-40,000 מחזורי טיפולי פוריותבישראל נהוגים מספר טיפולים שונים שמטרתם לעודד פוריות הן אצל הגברים והן אצל נשים, כאשר חלק מהטכניקות יותר נפוצות מאחרות להתבצע בישראל בשנה. ואם גם אתם לקראת התהליך המיוחל שבסופו תשאפו להקים משפחה, ריכזנו עבורכם את כלל המידע הנדרש בתהליכי טיפולי פוריות בישראל, המשיכו קריאה.

בעוד שבישראל נשים זכאיות לעבור טיפולי פוריות עד גיל 45, חשוב לקחת בחשבון המון גורמים נוספים בחשבון מלבד הקריטריון של הגיל. למשל, חשוב להביא בחשבון פקטורים כמו גורמי אורח חיים ותזונה, פעילות גופנית, רמות מתח והרגלי עישון, כמו גם מחלות עבר והיסטוריה גנטית. זאת, כדי לקבוע את סיכויי ההצלחה של הטיפולים. מה עוד חשוב לדעת בנושא? ראשית, בואו נבין למי מיועדי טיפולי פוריות בישראל ובכלל.

למי מיועדים טיפולי הפוריות ומהם הקריטריונים לטיפול?

לפי הסטטיסטיקה בארץ, בערך 10% – 15% מהזוגות עשויים לחוות קושי בהיכנסות להיריון. ובין אם מדובר בבעיית ביוץ או בכל הפרעה אחרת שאפילו אינה מוסברת (לעיתים יש קושי להיכנס להיריון גם ללא סיבות מוגדרות), ניתן להגיש בקשה לקבלת טיפולי פוריות בישראל.

בשלב הראשון, יש לקבוע את משך הזמן שבו הזוג מנסה להיכנס להריון. אם עברה שנה והזוג לא הצליח להיכנס להיריון, אותו זוג יכול להחליט להגיש בקשה לטיפולי פוריות. במקרים שבהם האישה היא מעל גיל 35 שנים, ההמלצה היא להתחיל בטיפולי הפוריות לאחר חצי שנה של ניסיונות נשנים להרות.

טיפולי פוריות בישראל שחשוב להכיר

בישראל נהוגים מספר טיפולים שונים שמטרתם לעודד פוריות הן אצל הגברים והן אצל נשים, כאשר חלק מהטכניקות יותר נפוצות מאחרות, תלוי בנסיבות הספציפיות של כל מטופלת. נכון להיום, הטכניקות הנפוצות ביותר הן:

  • השראת ביוץ – טיפול הורמונאלי אשר ניתן בצורה אוראלית, קרי באמצעות כדורי איקקלומין או לטרוזול.
  • הזרעה רחמית – כשמה כן היא, הזרעה תוך רחמית מתמקדת בטכניקה טיפולית שבמהלכה מוזרק הזרע לחלל הרחם.
  • זריקות הורמונאליות – זריקות אלו מגרות את התפתחות זקיקי השחלה במטרה לגייס כ-2-3 זקיקים.

במקביל לתהליכי טיפול בפוריות אלו, בישראל נהוג לבצע גם הפריה חוץ גופנית. בתהליך זה, ביציות נשאבות מרחמה של האישה, ואלו מופרות יחד עם זרע מחוץ לרחם. בסיום התהליך, הביצית המופרית מוזרקת חזרה לתוך הרחם של המטופלת.

מה חשוב לדעת על זכאות לטיפולי פוריות בישראל?

בראש ובראשונה, אתם תשמחו לדעת שישראל היא אחת מהמדינות היחידות בעולם שמסבסדת מחזורי טיפול רבים של הליכי טיפול בפוריות. בעוד שהטיפולים השונים נכללים בסל הבריאות של קופות החולים, אתם תוכלו אפילו לבחור לעבור את התהליכים הטיפוליים במגוון מרפאות פרטיות שונות. זאת, בצמוד לעמידה בקריטריונים הנקבעים על ידי משרד הבריאות.

למעט מקרים חריגים שמצריכים אישור ועדה בהתאם, טיפולי פוריות ניתנים לנשים עד גילאי 45. אם מדובר באישה שמעוניינת לעבור תהליך של תרומה של ביצית, הקריטריון נמתח עד גיל 54. יחד עם זאת, אם מלאו לאישה 42 שנים, על פי חוזר משרד הבריאות, לא יהיה ניתן לעבור יותר מ-3 מחזורים טיפוליים בפוריות.

בדיקות נדרשות לפני טיפולי פוריות

אם גברים מעוניינים לעבור טיפול בפוריות, הם יצטרכו לעבור את הבדיקות הבאות: 1) בדיקת זרע, קרי ספירת זרע. 2) אבחון מחלות קיימות או זיהומים. זאת, בעוד כי נשים צריכות יותר בדיקות שמצריכות לעיתים גם תורים לרופאים מומחים שונים.

הבדיקות שנשים צריכות לעבור לפני טיפולי פוריות:

  • בדיקת נוגדנים עבור אדמת
  • בדיקת תפקודי קרישה
  • בדיקת סוג הדם של האישה
  • בדיקה גניקולוגית, כולל משטח צוואר הרחם
  • בדיקת נוגדני CMV
  • סקירת ואבחון מחלות זיהומיות (איידס, צהבת C ו-B וכן הלאה)
  • בדיקת סוכר במהלך צום
  • ספירת דם כללית
  • מעל גילאי 40, יידרשו מסמכי צילום חזה + אק"ג
  • סקירה גנטית מורחבת לגילוי מחלות גנטיות שעשויות לעבור לעובר
  • בדיקת פרופיל הורמונאלי בדם שמעידה על הרזרבה השחלתית
  • בדיקת AMH (לפי שיקול דעת הגורם המטפל)

מהם הסיכונים הכרוכים בטיפולי פוריות?

לפני תחילת טיפולי פוריות, חשוב להבין את הסיכונים ותופעות הלוואי שעלולות להתרחש בחלק אמנם קטן מהמקרים, אבל סיכויים אלו עדיין קיימים. בתוך כך, חלק מתופעות הלוואי הפוטנציאליות הנפוצות הן:

  1. תסמונת גירוי יתר שחלתי (OHSS), שזו תסמונת אשר עלולה לגרום לבחילות, כאבי בטן, הקאות, אגירת נוזלים, עלייה מהירה במשקל ושחלות מוגדלות.
  2. בחלק מהמקרים, ייתכן גם שטיפולי פוריות יגרמו להריון חוץ רחמי, שעלול להיות מסוכן הן לאם והן לתינוק.
  3. חשוב לציין, חלק מתופעות הלוואי של טיפולי פוריות עשויות להתבטא בהיבט הרגשי\נפשי, כלומר ההשפעות הפסיכולוגיות של טיפולים מתמשכים (לעיתים תסכול, לחצים וכו').
  4. התרופות המשמשות בטיפולי פוריות עשויות להגביר את הסיכון למומים מולדים (בנוסף להריונות חוץ רחמיים).
  5. עלייה במשקל במהלך טיפולי פוריות, שבדרך כלל זמנית ומאופיינת באגירת נוזלים בגוף. בטווח הארוך, יחסית קל להשיל את הקילוגרמים העודפים כתוצאה מטיפולי פוריות.

לסיכום, עד כמה טיפולי פוריות כדאיים בכלל?

לאחר שציינו את הסיכונים השונים הכרוכים בטיפולי פוריות, נחדד ונדגיש שברוב המקרים, תופעות הלוואי הן מינוריות ביחס למהותמה חשוב לדעת על זכאות לטיפולי פוריות בישראל? בראש ובראשונה, אתם תשמחו לדעת שישראל היא אחת מהמדינות היחידות בעולם שמסבסדת מחזורי טיפול רבים החשובה של תהליך הכניסה להריון. עוד חשוב לדעת, תופעות הלוואי עשויות גם שלא לצוץ באופן מורגש, וחלק מהנשים מדווחות על מינימום של סבל או אי נוחות בתהליך.

בשורה התחתונה, ההחלטה אם להקים או לא להקים משפחה היא החלטה כולה שלכם. אין ממקומנו להגיד לכם מה כדאי ומה כדאי פחות. אבל כן נוכל להגיד לכם שאחוזי ההצלחה בטיפולי פוריות נחשבים די גבוהים, וההחלטה להקים משפחה היא הרבה יותר ברת השגה מאשר בשנים עברו. עשו את השיקולים שלכם, והגיעו להחלטה הנכונה לכם ביותר. אף אחד אחר לא יכול להגיד לכם מה לעשות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
למה ivf לא מצליח?

הפריה חוץ גופית נקראת גם IVF, והיא משמשת כסיוע לזוגות אשר מתקשים להרות. בעוד ששיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות בישראל הם בין הגבוהים בעולם, ישנן

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!