אחרי כמה הפריות נכנסים להריון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

בעוד כי לחלק מהנשים לוקח כחצי שנה להיכנס להריון בעזרת טיפולי פוריות, זה לא בהכרח אומר שכל אישה ואישה תיכנס להריון בתוךבעוד כי לחלק מהנשים לוקח כחצי שנה להיכנס להריון בעזרת טיפולי פוריות, זה לא בהכרח אומר שכל אישה ואישה תיכנס להריון בתוך פרק הזמן המוגדר הזה פרק הזמן המוגדר הזה (לפי סטטיסטיקות). גורמים שונים ומגוונים כמו הגיל והבריאות שלך, בחירות אורח החיים שלך ומצבים אחרים – כולם יכולים להוות פקטורים שישליכו על הצלחת הטיפול.

באופן כללי, לנשים צעירות בדרך כלל יש סיכוי גבוה יותר להיכנס להריון מאשר לנשים מבוגרות יותר. לאחר הפריה אחת או שתיים בלבד, לעיתים נשים צעירות מתחת לגילאי 30 מצליחות להרות. בתוך כך, אם מחזור הביוץ שלך סדיר או שאת במצב בריאותי טוב בדרך כלל, ייתכן שתוכלי להרות מוקדם יותר ממה שציר הזמן הממוצע מאפשר (מבחינה סטטיסטית). בסופו של דבר, משך הזמן המדויק שייקח לך להיכנס להריון נקבע על ידי מספר גורמים אינדיבידואליים. כפועל יוצא מכך, לא ניתן לחזות בוודאות את הצפי לכניסתך להריון.

מה אני יכולה לעשות כדי לתרום לטיפול פוריות?

כדי לתרום להצלחת טיפולי הפוריות שלך, בראש ובראשונה, צריך לקבל אבחון ותכנון טיפול מדויק ע"י הגורם הרפואי. למרות שזה לא תמיד אפשרי במדויק, חשוב לוודא שהגורם או הגורמים הבסיסיים לאי פוריות מזוהים במדויק. כך, יהיה ניתן יהיה לתכנן את מהלך הטיפול היעיל ביותר לאישה או לגבר (או גם יחד).

כמו כן, רופאים עשויים להמליץ על פעילות גופנית, אכילה בריאה וכמובן תמיכה רגשית ונפשית מהסובבים את המטופלת. במילים אחרות, יש צורך לבצע כמה שינויים באורח החיים, אבל לא כאלו שיהיו משמעותיים מדי (שינויים גדולים מדי עשויים להוביל ללחצים וסטרס, מה שעשוי להכשיל את הטיפול).

איך מתחילים בתהליך של טיפולי פוריות?

כדי להתחיל בתהליך של טיפולי פוריות, השלב הראשון בד"כ יהיה אבחון הבעיה שמובילה לאי הפריון. בתוך כך, חשוב מאוד להדגיש שהבעיה יכולה להיות קיימת אצל האישה, אצל הגבר או אצל שניהם. ובעוד כי נשים יכולות לעבור שלל בדיקות שונות לאיתור הבעיה, דברים בד"כ יצטרכו לעבור בדיקת איכות זרע בלבד.

לאחר שאבחנתם את הבעיה הגורמת לאי הפריון, הגיע הזמן לשאול את הרופא שלכם את כל השאלות הנכונות. וכדי להקל על התהליך, ריכזנו עבורכם חלק מהשאלות הכי נפוצות כאשר ניגשים לתחילת התהליך הטיפולי הזה, המשיכו לקרוא.

שאלות ותשובות על טיפולי הפריה

מאחר שחלק גדול מהנשים לא לגמרי יודעות מה הן עתידות לעבור במהלך טיפולי פוריות, חשוב יהיה לשאול את השאלות הנכונות כאשר מבקשים לעבור את ההליכים השונים. ריכזנו עבורך את השאלות שחשוב לשאול ולקבל עליהן מענה, המשיכי לקרוא.

  • מי זכאי לקבלת טיפולי פוריות?

תשובה: נשים חד הוריות וזוגות נשואים, לרבות מקרים בהם זוגות חיים יחד אך אינם נשואים (יצטרכו לספק מסמך מאת עו"ד בנוגע לסטטוס שלהם).

  • באיזה שלב מומלץ לפנות לטיפול פוריות?

תשובה: אם האישה בת 40 וניסתה במשך חצי שנה להיכנס להריון אך לא הצליחה, מומלץ לפנות לטיפול פוריות (שנה מתחת לגילאי 35 – 40).

  • האם קופות החולים מסבסדות טיפולי פוריות?

תשובה: אכן כן, טיפולי הפוריות מסובסדים ברובם, אך ישנם קריטריונים שצריך לעמוד בהם (כמו הגבלת מחזורי טיפול – בד"כ 3 למעט מקרים חריגים).

  • אילו טיפולי פוריות מבוצעים בקופות החולים?

תשובה: בד"כ קופות החולים וכן המרפאות הפרטיות מתמקדות בהפריה חוץ גופית, מה שנקרא גם IVF. יחד עם זאת, ישנן גם אופציות טיפוליות אחרות.

  • האם יש סיכוי להרות תאומים בעזרת טיפולי פוריות?

תשובה: אכן כן, למעשה, זוהי תופעה מוכרת במקרים של טיפולי פוריות, שכן חלק מהנשים מולידות תאומים ואפילו שלישיות. תופעה זו נקראת ריבוי עוברים.

  • האם שאיבת הביציות כואבת?

תשובה: שאיבת הביציות אמנם לא כואבת כי היא מבוצעת תחת הרדמה כללית, אבל כן ניתן לחוש בכאבים קלים עד בינוניים לאחר ההתעוררות מההליך הניתוחי.

  • מה משך תהליך שאיבת הביציות?

תשובה: משך התהליך הוא בדרך כלל לא יותר מ-20 דקות, אל ההתאוששות מההרדמה מצריכה השגחה של כ-4 שעות.

  • עד כמה כואבת השתלת העוברים עצמה?

תשובה: מדובר בהליך יחסית פשוט שאורך כמה דקות בלבד, ואינו כרוך בכאבים יוצאי דופן.

  • אפשר לחזור לשגרה במיידי לאחר השתלת עוברים?

תשובה: ברוב המקרים אפשרי לחזור לשגרה רגילה, אבל רוב הרופאים ימליצו להימנע מעומס פיזי, רגשי ומיצירת לו"ז מאוד עמוס.

  • האם טיפולי פוריות גורמים לעלייה במשקל?

תשובה: זהו סוג של מיתוס לא ממש מבוסס, אבל חלק מהנשים אכן מדווחות על הגברת התיאבון במהלך טיפולי הפוריות. אם את שומרת על פעילות ספורטיבית ואכילה בריאה, את לא אמורה לעלות במשקל באופן משמעותי. עם זאת, חלק מההורמונים הניתנים במהלך הטיפול עשויים לגרום לאגירת נוזלים בגוף, כך שזה עשוי להרגיש כמו השמנה. יחד עם זאת, מדובר במצב זמני בלבד.

  • כמה מחזורי טיפולים מבוצעים בארץ בשנה?

תשובה: בישראל מבוצעים כ-40,000 מחזורי טיפול בישראל, כאשר חלק ממחזורי הטיפול מבוססים IVF וחלקם על טכניקות אחרות.

  • טיפולי פוריות יעלו לי כסף?

תשובה: אמנם טיפולי הפוריות מסובסדים על ידי המדינה, אבל התרופות אינן כלולות בסל הבריאות של קופות החולים. אבל, בין אם את בכללית, מאוחדת, מכבי או לאומית, קחי בחשבון שאת תצטרכי לשלם אך ורק 15% ממחיר התרופות.

  • איך אני מאתרת מרפאת פוריות מומלצת בארץ?

תשובה: המרכז לפוריות כאן בשבילך כדי לסייע לך בכל מה שקשור להגשמת החלום שלך, להקים משפחה. אנו נסייע לך במציאת מרפאות מומלצות לטיפולי פוריות בכל חלקי הארץ, למעט אזורי השטחים, בקעת הירדן ואילת.

צרי עמנו קשר היום כדי לקבל מידע נוסף ולהתחיל להניע את הגשמת חלומך להקים בית ומשפחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!