סיבות לכישלון הפריה חוץ גופית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

טיפולי פוריות הופכים נפוצים יותר ויותר לא רק כאן בארץ, אלא בכלל בעולם המערבי וגם במדינות מתפתחות. וכאשר זוגות רבים בוחריםלאחר שהבנו מהם טיפולי פוריות וכיצד מתבצעים בישראל ובכלל, נדבר על מה שבעבורו התכנסנו כאן - הסיבות לכישלון טיפולי פוריות בטיפולים אלו כדי לעזור להם להרות, חשוב לדעת מה עשוי להכשיל, או לחילופין, לתרום להצלחת הטיפולים. הנה כל המידע שאתם צריכים בנושא, המשיכו לקרוא כאן.

לדאבוננו, לא כל טיפולי הפוריות מצליחים ובהחלט יכולות להיות לא מעט סיבות לכך שהטיפולים האלו נכשלים בחלק מהמקרים. למשל, הסיבה השכיחה ביותר לכישלון הטיפול היא גירוי שחלתי לא מספק. מה זה אומר? בפועל, זה אומר שגוף האישה לא ייצר מספיק ביציות וזקיקים כדי שתרופות הפוריות יוכלו לפעול ביעילות למטרת הריון. כמו כן, ייתכן גם שאיכות הזרע אינה מספיק גבוהה, או שהביציות שהופרו אינן באיכות מספיק טובה עבור השתלה מוצלחת.

רגע לפני הסיבות לכישלון אפשרי, מהם טיפולי פוריות?

רגע לפני שנבין מהן הסיבות לכישלון במהלך טיפולי פוריות, חשוב שנבין כיצד טיפולי הפוריות עובדים. באופן כללי, טיפולי פוריות כוללים שילוב של טכניקות, כגון תרופות להמרצת ביוץ, הליך הנקרא הפריה חוץ גופית לשילוב זרע וביצית מחוץ לגוף, או הזרעה תוך רחמית (שכוללת השתלת זרע בתוך הרחם).

במקרים מסוימים, טיפולי פוריות עשויים לכלול גם ניתוח לתיקון חצוצרות פגומות או הסרת חסימות בחצוצרה, אבל אלו מקרים פחות נפוצים וכאלה שיצריכו פעולה כירורגית. למעט במקרים חריגים, מומחה הפוריות יעריך את מצבך האישי וימליץ על סוג הטיפול המתאים ביותר עבורך.

מהם הטיפולים הנפוצים בישראל לפוריות?

בישראל, הטיפולים הנפוצים ביותר לפוריות הם:

  • הזרעה תוך רחמית (IUI) – זהו תהליך הכולל את החדרת או השתלת הזרע ישירות לתוך הרחם. פעולה זו נעשית בדרך כלל באמצעות קטטרים מאוד דקים וגמישים, כך שתחושת אי הנוחות היא לרוב מינימלית.
  • הפריה חוץ גופית – זהו תהליך אשר כולל שאיבת ביציות מחוץ לגוף ולאחר מכן, כאשר הביציות מופרות על ידי זרע משובח או שעבר שיבוח, מעבירים את אותן ביציות מופרות לרחם.
  • מתן תרופות אשר מאפשרות לנסות לזרז את ייצור הביציות אצל נשים (כמו למשל גונדוטרופינים)

אלו הם הטיפולים הנפוצים ביותר למקרים של אי פריון, אם כי במקרים מסוימים הרופאים עשויים להמליץ על התערבות כירורגית, כלומר ניתוחית. נדבר גם על זה, המשיכו לקרוא.

באילו מקרים צריך התערבות כירורגית?

אם בחלק גדול מהמקרים אי פוריות ניתנת לפתרון ע"י מענה הורמונאלי וטיפולי, במקרים מסוימים יהיה נחוץ לבצע התערבות כירורגית כדי לפתור את בעיית אי הפריון. למשל, ייתכן שיהיה צורך בניתוח אם אצל האישה המטופלת קיימת בעיה של אנדומטריוזיס (מחלה גינקולוגית כרונית שמובילה לייצור תאים לא תקינים ברירית הרחם).

כמו כן, קיימים גם מקרים בהם נשים מגיעות לרופא עם חצוצרות קשורות, אבל מעוניינות בכל זאת להקים בית בישראל ומשפחה. במקרים אלו של חצוצרות חסומות, ניתן להשתמש בהליך אשר מכונה "היפוך חצוצרות" או "היפוך קשירת חצוצרות". זאת, כדי לבצע פתיחה של החצוצרות למטרת כניסה להריון.

12 הסיבות שעלולות להוביל לכישלון טיפולי פוריות

לאחר שהבנו מהם טיפולי פוריות וכיצד מתבצעים בישראל ובכלל, נדבר על מה שבעבורו התכנסנו כאן – הסיבות לכישלון טיפולי פוריות. הנה הסיבות הנפוצות ביותר לכך שטיפולי פוריות נכשלים בחלק מהמקרים:

  • חוסר איזון הורמונאלי בגוף המטופלת.
  • לחצים וסטרס שמובילים לאי הצלחה בשמירת התעברות.
  • בעיות ביוץ שמצריכות לעיתים טיפול כדורי.
  • בעיות אנטומיות שונות.
  • היסטוריה גנטית ומשפחתית.
  • היסטוריה רפואית אישית של המטופלת.
  • ספירת זרע נמוכה, זרע באיכות נמוכה או זרע שלא עבר השבחה איכותית במעבדה.
  • בעיות הקשורות לגיל אצל גברים ונשים כאחד.
  • צריכה מופרזת של אלכוהול או שימוש בסמים.
  • תזונה לא מאוזנת או לא בריאה.
  • אי ציות להוראות הרופא או התעלמות מסימני אזהרה שונים.
  • חוסר מנוחה מספק ובעיות שינה שנחשבות חמורות.

מה אני יכולה לעשות כדי לתרום להצלחה של הטיפולים?

למרות שישנן התערבויות רפואיות רבות הקשורות לטיפולים של פוריות, האמת היא שיש גם לך תפקיד חשוב בהצלחתם. בראש ובראשונה, ודאי שאת דואגת לעצמך פיזית ורגשית לאורך כל התהליך. בתוך כך, חשוב לדעת כי שמירה על רמות לחצים וסטרס נמוכות היא חיונית – שזה אומר לאכול מזון בריא, להתאמן באופן קבוע, לישון טוב וכולי.

בין אם את מוצאת את ה"שלווה" שלך באמצעות פעילויות כמו יוגה, מדיטציית מיינדפולנס, ספורט, ריקוד או כל פעילות אחרת, תמצאי לעצמך את הזמן עבור פעילויות אלו. הן ידועות בתור פעילויות שמשחררות כימיקלים וכן אנדורפינים במוח, מה שבתורו מווסת וממתן לחצים, ריגושיות וסטרס נפשי באופן כללי, ובפרט בתהליך טיפולי פוריות.

לסיכום – דגשים במציאת מרפאת פוריות מומלצת בארץ

בין אם את גרה בדרום, במרכז או בצפון הארץ, את תרצי בד"כ לאתר את המרפאה הקרובה ביותר לביתך, מה שעשוי להתברר כסוג של טעות. מדוע? מכיוון שהדגש בבחירת מרפאת פוריות צריך להינתן בהיבט של מקצועיות הצוות המטפל בך, לאו דווקא בהיבט המרחק הגאוגרפי מהבית שלך למרפאת הפוריות.

בתוך כך, אחד הצעדים הראשונים הוא מציאת מרפאת פוריות בעלת מוניטין, שיכולה לעזור להדריך אותך בדרך להורות מיוחלת. הניסיון של המרפאה משחק את אחד מהתפקידים המשמעותיים בהצלחת התהליך הטיפולי, וכך גם רלוונטי לגבי סוגי הטכניקות שבהן המרפאה משתמשת. אם כך, בדקי תמיד את הסמכות הצוות הרפואי, סוגי ההתמחויות של המרפאה, סוגי הטכניקות הטיפוליות בהן המרפאה משתמשת וכן הלאה.

צריכה סיוע באיתור מרפאת פוריות מומלצת ברוב חלקי הארץ?

למעט אזורי בקעת הירדן, אילת והשטחים, צוות "המרכז לפוריות" יאתר בעבורך את מרפאות הפוריות המומלצות ביותר בארץ – צרי עמנו קשר היום כדי להתחיל להניע תהליכים למימוש חלומך להקים משפחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
למה ivf לא מצליח?

הפריה חוץ גופית נקראת גם IVF, והיא משמשת כסיוע לזוגות אשר מתקשים להרות. בעוד ששיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות בישראל הם בין הגבוהים בעולם, ישנן

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!