האם טיפולי פוריות משמינים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

רוב טיפולי הפוריות לא יגרמו לך לעלות במשקל באופן חריג, אבל יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שניגשים לתהליך. בראשידוע כי נשים עולות לעיתים קרובות במשקל כשהן עוברות טיפולי פוריות, אבל בדרך כלל העלייה במשקל מתרחשת בעיקר בתקופה שבה יש צורך להזין את הגוף ובראשונה, חשוב להבין כי ההורמונים המשמשים בטיפולי פוריות יכולים להגביר את התיאבון שלך ולגרום לך להרגיש רעבה מהרגיל. יחד עם זאת, ישנן שיטות להתנהל בצורה נכונה עם תחושת הרעב המוגברת. המשיכי לקרוא לקבלת מידע נוסף.

טיפולי פוריות בהחלט עשויים להוביל לעלייה מסוימת במשקל, אבל היא בדרך כלל קטנה וניתנת לשליטה בעזרת תזונה נכונה, אולי אפילו ייעוץ מאת תזונאית וכן פעילות גופנית שמומלצת בתהליך טיפול הפוריות. כמו כן, צריך לקחת בחשבון שרמות הלחץ נוטות להיות גבוהות יותר כאשר עוברים טיפול לאי פוריות, מה שיכול גם לגרום לאישה לרצות לאכול יותר. זאת, בעוד שנשים אחרות יכולות דווקא לחוות את ההיפך, קרי דיכוי התאבון עקב רמת סטרס ולחצים מוגברת.

הסיבות לעלייה במשקל במהלך טיפולי פוריות

ידוע כי נשים עולות לעיתים קרובות במשקל כשהן עוברות טיפולי פוריות, אבל בדרך כלל העלייה במשקל מתרחשת בעיקר בתקופה שבה יש צורך להזין את הגוף בהורמונים שונים הכרוכים בתהליך. טיפולים הורמונליים (כמו קלומיפן, גונדוטרופין ואסטרוגן) יכולים כולם לגרום לעלייה בתיאבון, וכתוצאה מכך, לעלייה במשקל.

בנוסף לגורמים ההורמונליים המעורבים בטיפולים, הלחץ בניסיון להיכנס להריון גם כן יכול לעשות את שלו. אצל חלק לא קטן מהאנשים והנשים, לחץ וסטרס מתבטאים בהגברת התיאבון. תקופה זו מאוד מאופיינת עם אכילה רגשית, מה שחשוב לדעת לנהל נכון (למשל, באמצעות ספורט). ולא פחות חשוב, צריך לדעת שהתרופות עצמן עלולות לגרום לאגירת מים בגוף האישה, מה שעלול לגרום לעלייה זמנית במשקל.

כמה דגשים לשמירה על המשקל בטיפולי פוריות

אין ספק, לשמור על המשקל במהלך טיפולי פוריות זו משימה לא רק מאתגרת, אלא גם כזאת שיכולה להיות מתישה למדי. אבל עם האסטרטגיה הנכונה, את יכולה להקפיד על עלייה מינימלית ככל הניתן. הנה כמה דגשים שכדאי לקחת בחשבון:

  • שימי לב לגודל המנות – בין אם מתוך תחושת רעב מוגבר עקב מתן הורמונים, או שמא מתוך אכילה רגשית, במהלך הטיפולים יש נטייה לאכילה מוגברת. שימי לב לכך, נסי להתאים את גודל המנות בהתאם.
  • אל תשכחי להניע את הגוף – פעילות גופנית אמנם יכולה להיות קשה לשילוב בלוח זמנים עמוס הכולל גם טיפולי פוריות, אבל היא חלק חשוב בשמירה על משקל תקין. תשאפי לפחות ל-30 דקות של פעילות בעצימות בינונית כ-3-4 ימים בשבוע. מצד שני, אל תשכחי להעניק לגוף את המנוחה המגיעה לו.
  • שינה ומנוחה כללית – אין יותר כיף מאשר לצפות בנטפליקס ולעשות בינג'ים עד אמצע הלילה, אבל מנוחה איכותית חיונית לשמירה על איזון ההורמונים ולוויסות התיאבון בכלל ובאופן ספציפי במהלך הטיפולים. נסי להקפיד על שעות שינה קבועות ולישון 7-9 שעות בלילה.
  • התפנקות מאוזנת של חטיפים – אמנם טיפולי הפוריות עשויים להגביר תשוקה לממתקים ומלוחים אבל עדיף יהיה לנשנש מזונות טבעיים כמו אגוזים ובוטנים מסוכרים, קשיו מסוכר וכולי. בכל פעם שבא לך איזה שוקולד משמין, תיזכרי כמה מתוקים התמרים שאנחנו מגדלים בארץ.

טיפולי פוריות גורמים לעלייה במשקל גם אצל גברים?

עבור גברים, אין הרבה מחקרים המצביעים על כך שתרופות פוריות קשורות בהכרח לעלייה משמעותית במשקל. אבל עם זאת, ייתכןמעבר לנושא של בקרה על עלייה במשקל במהלך טיפולי פוריות, את כמובן תרצי לתמוך בגוף שלך בתהליך הטיפולי, ותזונה היא מקום מצוין להתחיל בו. שחלק מהגברים יחוו עלייה בתיאבון בזמן נטילת תרופות פוריות. וכאן, נכנסת לתמונה הפעילות הספורטיבית, התזונה הנכונה של המזון וניהול התשוקות למאכלים שונים או מתוקים (רלוונטי כמובן גם לנשים).

דבר נוסף שחשוב לדעת, אם גבר נוטל הורמונים כחלק מטיפול הפוריות שלו, הורמונים אלו עלולים להגביר את ייצור תאי השומן בגוף ולהוביל לעלייה במשקל. במקרים אחרים, חלק מהגברים שעוברים את הטיפול יכולים להגיע למצב בו הגוף אוגר מים, אבל מדובר בעלייה זמנית בלבד במשקל. עם פעילות ספורטיבית נכונה, הגבר המטופל אמור להיות מסוגל לאבד את משקל אגירת המים די במהרה.

תזונה במהלך טיפולי פוריות – יש המלצות? יש!

מעבר לנושא של בקרה על עלייה במשקל, את כמובן תרצי לתמוך בגוף שלך בתהליך הטיפולי, ותזונה היא מקום מצוין להתחיל בו. באופן כללי, מזונות מסוימים יכולים לעזור לך לנהל את המשקל שלך ועדיין לתת לך את החומרים המזינים הדרושים לך במהלך תקופה מורכבת זו (הן מבחינה פיזית ורגשית).

  • דגנים מלאים – מומלץ לצרוך דגנים מלאים כמו אורז חום או אורז בר, קינואה, שיבולת שועל וכן הלאה.
  • שומנים בריאים – אבוקדו, אגוזים ושמן זית הם מקורות נהדרים לשומן טבעי ובריא.
  • ירוק זה לא רק צבע – צריכת עלים ירוקים כמו תרד וקייל מאוד מומלצת, אלו מכילים בתוכם ויטמינים חשובים.
  • צריכת ויטמין 6B – בננות, הודו ותפוחי אדמה, הם כולם מקורות נהדרים להשגת ויטמין 6B.
  • לצרוך ברזל – בשר אדום רזה, ביצים ועלים כהים, כולם מומלצים כדי להזין את הגוף בברזל במהלך הטיפולים.
  • חלבונים רזים – דגים, עוף ושעועית נחשבים מקורות חלבון רזה, אפשר גם מוצרי חלב עם אחוז שומן נמוך, טונה וכן הלאה.

 

לאתר את המרפאה הנכונה לך עבור טיפולי פוריות

בעוד שקופות החולים מסבסדות חלקים מסוימים בתהליכי טיפול בפוריות, הבחירה במרפאה הנכונה היא כולה בידיים שלך. ואם את מתקשה באיתור מרפאות מומלצות לטיפול בפוריות, אנו מזמינים אותך לפנות אלינו כדי לקבל את כלל המידע הנדרש לך.

המרכז לפוריות הינו האתר המקיף ביותר בארץ בנושאי טיפול בפוריות על שיטותיה, בו תוכלי למצוא את כל הפרטים הנדרשים לך להקמת משפחה. פני אלינו כעת לפרטים נוספים, איתור מרפאות פוריות ברחבי הארץ ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
למה ivf לא מצליח?

הפריה חוץ גופית נקראת גם IVF, והיא משמשת כסיוע לזוגות אשר מתקשים להרות. בעוד ששיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות בישראל הם בין הגבוהים בעולם, ישנן

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!