אבחון בעיות פוריות בגברים – איך ניתן לזהות בעיות בפוריות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

אבחון בעיות פוריותלזוגות רבים חשוכי ילדים יש יותר מסיבה אחת לחוסר פוריות, ולכן סביר ששניהם צריכים להתייעץ עם רופא, המבצע מספר בדיקות על מנת לקבוע את הסיבה לאי הפוריות. בחלק מהמגרים, הגורם אינו מזוהה.

אבחון בעיות פוריות בגברים מתחיל עם בדיקה גופנית כללית והיסטוריה רפואית, כולל בדיקת איברי המין ושאלות על כל מצב רפואי גנטי, בעיות בריאות כרוניות, מחלות, פציעות או ניתוחים העלולים להוביל לחוסר פוריות. הרופא עשוי לשאול אף על הרגלי המין וההתפתחות המינית במהלך גיל ההתבגרות.

בדיקת זרע

הגבר מתבקש לספק דגימת זרע לאחר אוננות ופליטת הזרע למיכל מיוחד במרפאת הרופא, או באמצעות שימוש בקונדום מיוחד האוסף זרע במהלך המשגל.

דגימת הזרע נשלחת למעבדה כדי למדוד את מספר הזרעים הנוכחים ולאתר תופעות חריגות בצורה ובתנועת הזרע. המעבדה בודקת את הזרע גם לאיתור בעיות כגון דלקות.

לעיתים קרובות, ספירת זרע מניבה תנודות משמעותיות מדגימה אחת לשנייה, ולכן יש לבצע מספר בדיקות זרע במשך תקופת זמן על מנת להבטיח תוצאות מדויקות. אם בדיקת הזרע תקינה, הרופא ימליץ על בדיקה יסודית של בת הזוג טרם ביצוע בדיקות פוריות עמוקות יותר.

אולטרסאונד אשכים

בדיקה זו של אולטרסאונד אשכים משתמשת בגלי קול בתדר גבוה להפקת תמונות מהגוף. הבדיקה מסייעת לרופא לבחון נוכחות דליות או בעיות אחרות באשכים או במבנים התומכים.

בדיקות הורמונים

הורמונים המיוצרים באמצעות בלוטות יותרת המוח וההיפותלמוס, משמעותיים להתפתחות ייצור זרעים. חריגות במערכות הורמונאליות של איברים אחרים עשויות אף הן לתרום לבעיות פוריות, ואלו נבדקות באמצעות בדיקת דם המודדת את רמות הטסטוסטרון והורמונים אחרים.

בדיקת שתן

עשויה להעיד על נוכחות זיהום שמקשה על האפשרות להכנסה להריון.

בדיקת שתן לאחר שפיכה

זרע בשתן עשוי להצביע על נסיגת הזרע לאחור לשלפוחית השתן במקום לצאת מהפין במהלך שפיכה.

בדיקות גנטיות

מבוצעות כשריכוז השתן נמוך ביותר, מסיבה גנטית. בדיקת דם מאתרת שינויים עדינים בכרומוזום Y, המעידים על פגם גנטי. בדיקות גנטיות אלו מבוצעות לאבחון תסמונות מולדות או הפרעות גנטיות שונות.

ביופסית אשכים

בדיקה זו כרוכה בהסרת דגימות מהאשך עם מחט. אם התוצאות מראות שייצור הזרע נורמאלי, הבעיה נגרמת ככל הנראה מחסימה או בעיה אחרת עם תנועת הזרע. יחד עם זאת, בדיקה זו אינה נפוצה לאבחון הגורם לאי פוריות.

בדיקות נוספות שמבצעים לאבחון פוריות

בדיקת ליקוציט זרע – לזיהוי תאי דם לבנים בזרע.

בדיקת נוגדני זרע – לזיהוי נוכחות נוגדנים העלולים לתרום לבעיות פוריות.

אולטרסאונד הרקטום – שרביט קטן ומשומן מוחדר לפי הטבעת ומאפשר לרופא לבדוק את הערמונית לאיתור חסימות הצינורות המובילים את הזרע.

מורפולוגיה – בדיקת צורת הזרע ותכונותיו מקרוב יותר.

בדיקות מיוחדות לתפקודיות זרע

מספר בדיקות בהן ניתן להשתמש כדי לבדוק כמה טוב הזרע שורד לאחר שפיכה, כיצד הוא חודר אל הביצית, והאם קיימת בעיה בחיבור לביצית. באופן כללי, בדיקות אלו מבוצעות לעיתים רחוקות.

עם השלמת תהליך האבחון, הטיפול עשוי להיות רפואי או כירורגי, או שמתקבלת החלטה לתמרן את תהליך הזרע להשגת הריון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
אולטרסאונד אשכים

אולטרסאונד אשכים (סונוגרמה) היא בדיקה המשתמשת בגלי קול גלויים כדי להראות תמונה של האשכים ושק האשכים. הבדיקה יכולה להראות צינור ארוך, מפותל בחוזקה, הנמצא מאחורי

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!