ניתוחים להפקת זרע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

ניתוחים להפקת זרעבאמצעות הליכים כירורגיים שונים, יש באפשרותם של רופאים מומחים הנקראים אנדולוגים, להציע פתרון לאחוז ניכר מהגברים שאובחנו כעקרים.

בעבר הרחוק, עקרות נחשבה לבעיה נשית מיסודה אולם מזה שנים ידוע כי זוגות רבים שאינם מצליחים להביא לעולם צאצאים ימצאו פתרון אם יתייחסו לצד של הגבר דווקא. כיצד יכולים הניתוחים להפקת זרע לסייע בכך? מהו ההליך המקובל והאם ניתן להגיע למאה אחוזי הצלחה?

חסימת תאי הזרע

על כל מאה גברים, גבר אחד או שניים יתקשו להביא ילדים לעולם בשל מצב שקרא אזואוספרמיה. ההבחנה הרפואית המקובלת לא תראה בגבר המתקשה להביא ילדים כעקר מבלי לברר מהי בדיוק הסיבה לאותה עקרות. מסתבר כי בקרב אחוז ניכר מהגברים אשר סובלים מהבעיה למעשה אינם סובלים מחוסר יכולת ליצור תאי זרע בריאים לכל דבר. יש והגברים סובלים מחסימה שמונעת את המעבר של תאי הזרע.

בעוד שבעבר לא יכלו אותם הגברים שגופם מיצר זרע תקין להביא ילדים באופן טבעי, כיום ניתן להציע סוגים שונים של ניתוחים לפתרון הבעיה. באותם הניתוחים, המטרה היא להפיק כמות מספקת של זרע, בכדי שניתן יהיה להביא להיריון בהפריית מבחנה. כך, יכולים גברים רבים שפעם לא יכלו להפוך להורים (אלא באמצעות אימוץ) להעמיד צאצאים.

אך האם ניתוח להפקת זרע יהיה פתרון אופטימלי שמביא לתוצאות חיוביות ללא יוצא מן הכלל? למעשה, יש סוגים שונים של טכניקות כירורגיות להפקת זרע. לא כל הטכניקות הן בעלות אותו אחוז של הצלחה. למעשה, אפילו הטכניקות החדישות ביותר לא תמיד עובדות אך עם זאת – אחוזי ההצלחה נמצאים במגמת עליה וזוהי בשורה של ממש עבור גברים שעד כה לא הצליחו להביא להיריון מוצלח.

סיבות הורמונליות ואחרות

ניתוחים להפקת תאי זרע יכולים לסייע לפתרון מצבים שונים של עקרות. בין היתר, מדובר בפתרון למגוון מצבים שבהם תאי זרע תקינים למעשה נפגעים בשל שיבוש במערכת ההורמונלית. יש מצבים אחרים, שבהם חוסר תפקוד של האשך עצמו הוא הגורם לבעיה ולעיתים, מדובר בחסימה שפשוט מונעת מן הזרע להיפלט מהגוף באופן תקין ורגיל.

החסימה יכולה להיות בעיה מולדת או תוצאה של ציסטות ולעיתים גם דלקת או בקע (קילה). ידועים גם היבטים כרומוזומליים אפשריים הפוגעים בזרע, וגם טמירות של האשך יכולה להיות הגורם אף כי הרופאים מודים כי לעיתים הסיבה איננה נהירה לחלוטין. לפני החלטה על ביצוע ניתוח, תבוצע בדיקת זרע ואיכותו. יש ותתגלה כמות מסוימת, נמוכה, של זרע אך לעיתים גם לא יהיו תאי זרע כלל בתוך נוזל הזרע. מרגע שיוחלט על פתרון ניתוחי, ניתן להיעזר בכמה טכניקות כירורגיות אפשריות.

סוגי ניתוחים להפקת זרע

בין השיטות המקובלות כיום להפקת זרע בטכניקה ניתוחית ניתן למצוא: TESA – זוהי טכניקה שבה שואבים את הזרע ישירות מהאשך עצמו (Testicular sperm aspiration). שיטה נוספת, במהלכה מבצעים שאיבת זרע מיותרת האשך נקראת PESA אוPercutaneous epididymal sperm aspiration. בניתוח זה מתמקדים לא באשך עצמו כי אם בחלק האחורי שלו.

השיטה המתקדמת ביותר עושה שימוש ברעיון המיקרו כירורגיה. שיטה זו מצריכה מומחיות מיוחדת מצד הרופא, אך ביכולתה להשיג מענה משופר ותוצאות טובות יותר. שיטה זו ידועה כ- MESA, ובה מבצעים את השאיבה מיותרת האשך, אך תוך שימוש בציוד מתקדם ובטכניקות חדשות ומדויקות יותר.

בשיטה המיקרו כירורגית ניתן להפיק את כמויות הזרע הגבוהות ביותר (מבחינת מספר תאי הזרע). משמעות הדבר היא שבכך מעלים במידה ניכרת את הסבירות להשגת היריון מוצלח. זוהי השיטה שמאפשרת לקיים מספר מחזורים (סבבים) של הפריות מבחנה, עם סיכוי מירבי להצלחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הקפאת זרעים

לא צריך לספר לכם על השכיחות הגבוהה יחסית של בעיות בפוריות, כאשר על פי ההערכות כ-20% מבין הזוגות צפויים לקשיים מהבחינה הזו.

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!