אחוזי הצלחה ivf לפי גיל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

בעוד שטיפולי הפוריות מסובסדים בחלקם הגדול על ידי המדינה עד גילאי 45 (54 במקרה של תרומת ביצית), המחקרים מראים שהסיכויבהשוואה למדינות אחרות, אחוזי הצלחה ivf לפי גיל נחשבים די גבוהים. להרות עד גיל 35 עשוי להיות גבוה פי 7 מאשר בגילאים מאוחרים יותר. מה עוד חשוב לדעת על אחוזי הצלחה ivf לפי גיל? המשיכי לקרוא.

לפי נתונים אשר מתפרסמים על ידי משרד הבריאות, שיעורי הצלחת טיפולי הפוריות עומדים על כ-22% – 23% בישראל. נתון זה מתייחס למקרים בהם הטיפול כלל שימוש בביציות לא מוקפאות (בכל הגילאים), מה שנחשב כאחד המדדים הטובים בעולם לטיפול בפוריות. אם כך, בהשוואה למדינות אחרות, אחוזי הצלחה ivf לפי גיל נחשבים די גבוהים.

נדבר מספרים: נתוני הצלחת טיפולי פוריות באחוזים

במקרים של שאיבת ביציות לפני גיל 35, סיכויי הצלחת התהליך אצל נשים עומדים על כ-27% – 28%. כאשר בוחרים לעבור את התהליך בגילאים מבוגרים יותר, נניח בגילאי 35 – 39, הסיכוי להרות יורד לכ-18% – 19%. בגילאי 40 – 42, ע"פ סטטיסטיקת אחוזי הצלחה ivf לפי גיל, הסיכויים להרות יורדים לכדי 9% – 10%.

במקרים בהם נשים בגיל 43 ומעלה מעוניינות לעבור טיפולי פוריות, הסיכוי להרות יעמוד על כ- 3% – 4%, כאשר בגילאים מבוגרים יותר ניתן לנסות להרות ע"י תרומת ביצית. ולבסוף, מכיוון שהבטחנו מספרים, נמסור לכם את הנתון הבא – בישראל, מבוצעים בשנה כ-40,000 מחזורי טיפול בפוריות.

מתוך אותם מחזורים שמבוצעים בשנה בישראל, נולדים בארץ כ-7,000 – 8,000 תינוקות, מהם 20 – 27 שלישיות וכן כ-1,000 תאומים. לאחר שהבנו את המספרים השנתיים פחות או יותר, חשוב להבין לעומק את הדגשים הכרוכים בהצלחת הטיפול. נדבר גם על זה, המשיכו לקרוא.

מה יכול לתרום להצלחת טיפול פוריות?

לאחר שדיברנו על אחוזי הצלחה ivf לפי גיל, חשוב להבין מה ניתן לעשות כדי לשפר את הסיכויים להרות ולעבור בהצלחה את הטיפולים.ע"פ סטטיסטיקת אחוזי הצלחה ivf לפי גיל, הסיכויים להרות יורדים לכדי 9% - 10%. וכשזה מגיע לטיפולי פוריות, את תהיי מוכנה לעשות הכול כדי שהתהליך יצלח על הצד הטוב ביותר שלו. בתוך כך, אחד הדברים הראשונים שיש לקחת בחשבון הוא בחירה ואיזון של אורח החיים אשר תואם את התקופה המרגשת והמורכבת הזאת. למשל, אכילת תזונה בריאה ומאוזנת ופעילות גופנית סדירה, הן פעולות שיכולות לקדם בריאות כללית טובה יותר.

עם אכילה נכונה ופעילות גופנית, ניתן לשפר את איזון ההורמונים בגוף האישה ששואפת להרות. כמו כן, חשוב גם להגביל את צריכת האלכוהול שלך עד כדי המינימום של המינימום האפשרי (עדיף בכלל לא לצרוך אלכוהול בתקופה זו, אם כי חלק מהרופאים לא מתנגדים לכוסית יין "פה ושם"). ולא פחות חשוב, כדאי שתזכרי כי מנוחה חשובה לא פחות לטיפולי פוריות, בדומה לכל טיפול רפואי אחר.

איך אדע מהם טיפולי הפוריות שמתאימים לי?

בעוד שישנם סוגי טיפולים שונים לעידוד הפריון, בחירת שיטת הטיפול הנכונה תשליך ישירות על הצלחת או אי הצלחת התהליך הטיפולי. וכאשר תבקשי לעבור טיפולי פוריות, הרופא ישקול לא מעט פרמטרים שונים ואת תישלחי ללא מעט בדיקות ואבחונים רפואיים שונים. כל זאת, כדי לקבוע 2 פרמטרים עיקריים בתהליך הרפואי:

  1. האם את כשירה מבחינה בריאותית לעבור טיפולי פוריות והפריה חוץ רחמית, תוך רחמית, השתלת ביציות וכן הלאה.
  2. הבדיקות יסייעו בבחירת הטיפול הנכון ביותר, בהתאם למצבך האישי.

בראש ובראשונה, הגורם הרפואי יבחן את ההיסטוריה הרפואית שלך ואת המצב הבריאותי הנוכחי. וכמו כן, יהיה חשוב לבדוק כל גורם פיזיולוגי או אפילו נפשי\רגשי פוטנציאלי, שעלול להוביל למצב של אי פוריות. לאחר מכן, ייתכן שתצטרכי לעבור חלק מהבדיקות הבאות – המשיכי לקרוא.

הבדיקות הנדרשות לפני טיפולי פוריות

חשוב לציין, הבדיקות הבאות מהוות את עיקרי האבחונים הרפואיים שיש צורך לעבור לפני טיפולי פוריות. יחד עם זאת, בהתאם למצב הבריאותי האישי של המטופלת, חלק מהבדיקות לא יהיו בגדר חובה אלא רק בגדר המלצה. חלק מהבדיקות שתצטרכי לעבור עשויות לכלול את הבאות:

  • בדיקות דם כלליות וכן בדיקות דם לפרופילים של הורמונים (כולל LH, FSH, TSH, 2E, Prolactin ועוד).
  • בדיקות כימיה הכוללות בדיקת תפקוד כבד וכליות, UREA, Glucose וכו'.
  • בדיקת נוגדני אדמת.
  • ספירת דם מסוג CBC ותפקודי קרישה.
  • בדיקת ECG הכוללת פענוח תוצאות.
  • בדיקת אולטרה-סאונד באזור האגן הקטן.
  • בדיקת שד המתבצעת ע"י כירורג.
  • בדיקות שתן כלליות ובדיקת תרבית לא בזמן הווסת.
  • בדיקת משטח צוואר הרחם (PAP).
  • בדיקת ממוגרפיה של השד או אולטרה-סאונד (בהתאם להיסטוריה המשפחתית).

מלבד הבדיקות שציינו כאן, זוגות אשר מבקשים לעבור טיפולי פוריות עשויים להתבקש לעבור את הבדיקות הבאות: 1) בדיקת מחלות זיהומיות. 2) בדיקות HIV אצל שני בני הזוג. 3) בדיקת סוג הדם של שני בני הזוג. 4) בדיקות דם לגילוי צהבת. 5) בדיקת VDRL.

האם טיפולי פוריות מומלצים?

בסופו של דבר, אף אחד בעולם הזה לא באמת יכול להגיד לך או לכם עד כמה טיפולי פוריות מומלצים עבורכם. זו בחירה אישית של כל בני זוג או אישה, שמבקשים (או לא) להקים משפחה ובית בישראל. אם אתם מחליטים שטיפולי פוריות הם משהו שמעניין אתכם, אבל חסר לכם מידע נוסף, אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המרכז לפוריות.

צוות המרכז לפוריות יכול להכווין אתכם למרפאות מומלצות ברחבי הארץ, לסייע לכם באיתור חוות דעת מאת מומחים בתחום הפוריות ועוד. רגע לפני שאתם חלילה מתייאשים מהחלום להקים משפחה, פנו לצוות המרכז כדי לקבל פרטים נוספים, ומי יודע, אולי כבר ממש בהקדם תתחילו בתהליך המיוחל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
למה ivf לא מצליח?

הפריה חוץ גופית נקראת גם IVF, והיא משמשת כסיוע לזוגות אשר מתקשים להרות. בעוד ששיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות בישראל הם בין הגבוהים בעולם, ישנן

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!