טיפולי פוריות הזרעה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

טיפולי פוריות הזרעה, מה שנקרא גם הזרעה תוך רחמית או IUI, מהווים את ההזדמנות עבור זוגות רבים להגשים את החלום הנכסףאם את מעוניינת לעבור הזרעה תוך רחמית, מה שגם נקרא טיפולי פוריות הזרעה, חשוב לברר מראש האם את זכאית לסבסוד שלהם של הקמת משפחה. ובשונה מאוד מרוב המדינות בעולם, בישראל, טיפולי הפוריות מסובסדות בחלקם הגדול על ידי המדינה. שוקלים להתחיל בטיפולים? קראו את המדריך הבא.

הזרעה תוך רחמית היא סוג של טיפול פוריות הכולל החדרת זרע ישירות בתוך הרחם, כאשר המטרה היא להגדיל את סיכויי ההפריה. במהלך ההליך, ניתן לאסוף זרע ולעבד אותו במעבדה לפני שהוא מוכנס לרחם. הזרע יכול להגיע מבן זוג או מתורם, תלוי בנסיבות. אם את מעוניינת לעבור הזרעה תוך רחמית, מה שגם נקרא טיפולי פוריות הזרעה, חשוב לברר מראש האם את זכאית לסבסוד בקופות החולים. בין אם את חברת כללית, מאוחדת, מכבי או לאומית, המידע הבא רוכז עבורך.

מה זה בעצם  IUIומה כולל התהליך?

הזרעה תוך רחמית (IUI) היא טיפול אשר כרוך בהכנסת זרע ישירות לרחם האישה כדי להגביר את הסבירות להתעברות. במהלך IUI, הרופא מחדיר צנתר (צינור דקיק וגמיש) דק דרך צוואר הרחם ומזריק זרע שטוף (במעבדה) ישירות לתוך הרחם. פעולה זו מגדילה את מספר הזרעים ו\או הזקיקים שמגיעים לחצוצרות וקיימים בשחלות (הזקיקים), שם בעצם מתרחשת ההפריה.

IUI מבוצע בדרך כלל עם תרופות שהן למעשה ממריצות ביוץ, כך שיש סיכוי טוב יותר להיכנס להריון בסיום התהליך. לא פעם, IUI משמש בשילוב עם טיפולי פוריות אחרים, כגון הפריה חוץ גופית או טיפולי פוריות מסוגים אחרים.

היתרונות של טיפולי פוריות הזרעה

טיפולי פוריות הזרעה הוא סוג טיפול שגם גוזל פחות זמן מחלק מהטיפולים האחרים שקיימים בתחום.באופן כללי, זהו הליך שנחשב יחסית פשוט ומינימלי מבחינה פולשנית, וזהו אחד היתרונות העיקריים בתהליך זה – פשטותו היחסית. בתוך כך, זוהי גם אפשרות מצוינת לזוגות שמעדיפים להימנע מההליכים האינטנסיביים והפולשניים יותר הקשורים להפריה חוץ גופית. ולא פחות חשוב, טיפולי פוריות הזרעה הוא סוג טיפול שגם גוזל פחות זמן מחלק מהטיפולים האחרים שקיימים בתחום.

מעבר לכך שלסוג הטיפול הזה ישנם סיכויי הצלחה שנחשבים די גבוהים, בחלק מהמקרים ניתן להשלים את הטיפול בביקור אחד במרפאה או בכמה ביקורים בודדים. מבחינת עלות מול תועלת, ייתכן שזהו אחד הטיפולים שנחשבים יותר אטרקטיביים ומועדפים על ידי זוגות רבים.

סיכונים פוטנציאליים של טיפולי פוריות הזרעה

טיפולי פוריות הזרעה אינם נחשבים מסוכנים, אבל בכל זאת, חשוב להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאליים השונים לפני קבלת החלטות כאלו או אחרות. בתוך כך, הסיכונים הנפוצים ביותר הקשורים לטיפול IUI כוללים את המצבים הבאים:

  • גירוי יתר של שחלות (נקרא גם גירוי יתר שחלתי)
  • הריון מרובה עוברים (של תאומים ומעלה)
  • זיהומים מסוגים שונים באזור השחלות וכן צוואר הרחם
  • אי נוחות בבטן התחתונה ונפיחויות
  • בחילות והקאות
  • לידות מוקדמות המלוות בסיבוכים רפואיים
  • השמנה עקב טיפולים הורמונאליים

מלבד הסיכונים הפוטנציאליים הנ"ל, חשוב לקחת בחשבון שכל אחת ואחת עשויה להגיב בצורה שונה לטיפולי פוריות. וזו הסיבה לכך שחשוב לקבל את הטיפול במרפאה מוכרת ובעלת מוניטין חזק בתחום הפוריות בישראל. באופן זה, תוכלי לקבל את הטיפול המותאם לכם אישית וכולל את כל מה שאת צריכה.

כמה דגשים על טיפולי פוריות ועלייה במשקל

טיפולי פוריות יכולים לגרום לעלייה במשקל מכמה סיבות. למשל, הורמונים המשמשים במהלך הטיפול יכולים להשפיע על חילוף החומרים, התיאבון ואפילו התשוקה לאכול מזונות מתוקים. כמו כן, טיפולי פוריות בדרך כלל מאוד מלחיצים נשים וגברים גם יחד, וזה לא ממש נדיר שאנשים פונים לאוכל מנחם כאשר הם מרגישים מוצפים או חרדים.

כדי לפתור את הסוגייה הזאת, חשוב לדבר עם הרופא על אסטרטגיות לניהול חרדה, אכילה בריאה וכולי. כמו כן, יהיה חשוב לוודא שאת עושה מספיק פעילות גופנית. זו דרך מצוינת להילחם בכל עלייה פוטנציאלית במשקל במהלך טיפולי פוריות הזרעה. ולבסוף, פגישה עם תזונאית לא יכולה להזיק. בסופו של דבר, תזונה נכונה לא רק מסייעת לשמור על המשקל, אלא עשויה לסייע בהצלחת התהליך הטיפולי. כיצד? המשיכו לקרוא.

יש קשר בין תזונה לבין טיפולי פוריות הזרעה?

נתחיל מהסוף, התשובה היא: כן, תזונה מאוזנת לחלוטין יכולה לתרום להצלחתם של טיפולי IUI וטיפולי פוריות על סוגיהם. באופן כללי, אכילה בריאה מספקת לגוף את החומרים המזינים הדרושים לו לתפקוד תקין, כולל אותם תהליכים שכרוכים בטיפולי פוריות. במהלך השנים, מחקרים שונים גרסו כי נשים שהקפידו על תזונה בריאה לפני שניסו להרות, היו עם שיעורי הצלחה גבוהים יותר מאלה שלא אכלו באופן מאוזן.

וכאשר מדובר במזונות ספציפיים, העצה הטובה ביותר היא להתמקד בתזונה הבאה:

  • תזונה עשירה בדגנים מלאים.
  • פירות וירקות מכל הסוגים והצבעים.
  • חלבונים רזים כמו טונה, מוצרי חלב דלי שומן ועוד.
  • שומנים בריאים אשר מצויים באגוזים ודגים, טונה וכולי.
  • אכילה מרובה של עלים ירוקים מועילה במיוחד, מכיוון שהם עשירים בברזל, וזה חשוב במיוחד לנשים המנסות להרות בעזרת טיפולי פוריות הזרעה.
  • מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (כגון סלמון).
  • ולבסוף, חשוב תמיד לשתות הרבה מים במהלך טיפולי פוריות הזרעה.

בהיבט של אכילה מאוזנת במהלך טיפולי פוריות, אין ספק שאכילה בריאה היא חלק חשוב במיוחד בכל טיפול פוריות מכל סוג. ולאחר שהבנו זאת, יהיה חשוב להתעכב על איתור המרפאה הנכונה עבור טיפולי פוריות.

טיפ כללי ועיקרי, נסי לאתר את המרפאות דרך המלצות של נשים שעברו בעברן את התהליך של IUI או טיפולי פוריות מסוגים אחרים. אם אינך מצליחה לאתר המלצות למרפאות פוריות, אנחנו מזמינים אותך לקבל סיוע מקיף מאת המרכז לפוריות – צרי קשר כעת והתחילי להתקדם להקמת המשפחה שלך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
למה ivf לא מצליח?

הפריה חוץ גופית נקראת גם IVF, והיא משמשת כסיוע לזוגות אשר מתקשים להרות. בעוד ששיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות בישראל הם בין הגבוהים בעולם, ישנן

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!