העלאת הסיכוי להיריון בהפריה חוץ גופית- תכנית ייחודית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

העלאת הסיכוי להיריון בהפריה חוץ גופית- תכנית ייחודיתהעליה של כמות ההריונות שנעשים באמצעות הפריה חוץ גופית הולך וגדל כל הזמן בישראל ובעולם המערבי. בשנים האחרונות זינקה כמות מחזורי הטיפול ביותר מ- 75%.

למרות זאת, הסיכוי לכניסה להיריון באמצעות הפריה חוץ גופית עדיין נמוך יחסית ועומד על קרוב ל- 30% בקרב נשים צעירות ויורד משמעותית עם הגיל לכן, בבי"ח שיבא פותח פרוטוקול טיפולי ייחודי המיועד לחלק מהנשים שאצלן הטיפול ההורמונלי הסטנדרטי אינו מצליח.

למי מיועד הטיפול?

הטיפול מיועד לנשים שאצלן לא מבשילה כמות ביציות התואמת את מספר הזקיקים שגורו להבשלה במהלך הגירוי השחלתי. נשים נוספות הן כאלה שהביציות הבשלות אינן איכותיות מספיק ולכן הסיכוי שלהן לפתח עוברים בעלי נתונים המתאימים להחזרה הוא נמוך. הטיפול אינו מאפשר לנשים להלחם בטבע ובכמות הביציות שישנן בשחלה, אך יכול להיות יעיל כאשר איכות הביציות לפני ההפריה או אחריה אינן איכותיות מספיק להשגת היריון תקין.

מה הרעיון שעומד מאחורי התכנית?

בגדול מדובר על הכיוון אליו הולכת הרפואה באופן כללי- מתן טיפול אישי לכל מטופל על פי הבעיה הספציפית שלו ועל פי נתונים פיזיולוגיים נוספים. כך ניתן להתאים לו את הטיפול הטוב ביותר.

איך נעשה הטיפול?

התכנית מתחילה במתן גלולות נגד היריון לכל מטופלת. היא מתחילה לקחת את הגלולות מהיום השני או השלישי לווסת למשך חמישה ימים עד שבוע. אז ישנה הפסקה של יומיים. לאחר מכן מקבלת המטופלת אנלוג סינטטי להורמון GNRH, ובהמשך טיפול בגונדוטרופין.

עד כאן מדובר על הטיפול הרגיל שמקבלת כל אישה לפני הפריה חוץ גופית. כעת מגיע החלק הייחודי: המטרה היא לאפשר לשלבים הסופים של הבשלת הזקיק או הביצית להתרחש באופן מיטבי שיגדיל ככל האפשר את הסיכויים להפריה, קליטת העובר וקבלת היריון תקין.

אילו תרופות ניתנות בשלב זה של הטיפול?

לכל אישה מותאמים המינונים הנכונים לה של שילוב התרופות טריפטורלין ואוביטרל או של אחת מהן. התרופות נלקחות בזמנים המשתנים בין אישה אחת לאחרת לפני שאיבת הביציות על פי הבעיה המפריעה להפריה או קליטה תקינים. נשים שסובלות מבעיה של הבשלת ביציות יקחו את התרופה או התרופות לפני נשים שהבעיה אצלן היא איכותן של ביציות שכבר הבשילו, איכות ירודה שאינה מאפשרת לייצר עובר תקין.

עיתוי נטילת התרופות יכול להיות 40 שעות לפני השאיבה, 36 שעות וגם 34 שעות- תלוי, כאמור, בבעיה ומתי היא באה לידי ביטוי בתהליך ההבשלה.

טיפול שמתאים לא רק לנשים עם בעיה בכניסה להיריון

מעבר לנשים שאצלן קיימת בעיה בכניסה להיריון, בין אם בכמות הביציות המבשילות או איכות הביציות הבשלות, טיפול זה יכול לעזור לנשים נוספות. גם כאשר קיימת בעיה גנטית נעשית ההפריה בדרך של הפריה חוץ גופית, זאת על מנת לברור את העוברים שאינם נושאים את הגן הפגום.

גם לנשים שעוברות הפריה חוץ גופית מסיבה זו הטיפול מעלה את הסיכוי לכניסה להיריון תקין. ישנן נשים שעוברות טיפולי PGD– טיפול מיון גנטי טרום השרשתי וחוות כשלונות חוזרים בכניסה להיריון תקין למרות שלא התגלתה בעיה אצלן בתהליך הבשלת הביציות או איכותן. הטיפול הייחודי מעלה את הסיכוי להצלחה גם בקרב נשים אלה.

פיתוחים במטרה להביא לשיפור

התכנית הייחודית הקיימת כרגע עוברת פיתוחים ושינויים במינון ובעיתוי מתן התרופות במטרה להעלות עוד יותר את הסיכויים להפריה וקליטה של עובר תקין. אין ספק שהפיכת התכנית לסטנדרטית בכל בית חולים בו ניתנים טיפולי הפריה תעלה באופן כללי את הסיכויים להצלחתה של הפריה חוץ גופית ותחסוך לנשים רבות כאב ותסכול.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הקפאת זרעים

לא צריך לספר לכם על השכיחות הגבוהה יחסית של בעיות בפוריות, כאשר על פי ההערכות כ-20% מבין הזוגות צפויים לקשיים מהבחינה הזו.

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!