מדוע טיפולי פוריות מעלים את הסיכוי להריון מרובה עוברים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

מדוע טיפולי פוריות מעלים את הסיכוי להריון מרובה עוברים?זוהי אחת השאלות הראשונות הנשאלות על ידי זוגות המבקשים לעבור הפריה חוץ גופית (IVF). התשובה לכך הי ש"הכול תלוי". לידות מרובות עוברים נפוצות היום יותר מכפי שהיו בעבר.

שיעורי ילודת התאומים גדלו בלמעלה מ-75% משנת 1980, בין היתר, היות ויותר נשים מקבלות טיפולי פוריות.

עם IVF, בני הזוג והרופא קובעים את מספר העוברים שיועברו לרחם. אם בני הזוג בוחרים להוסיף עובר יחיד, גובר הסיכוי ללידת תאומים או שלישיה. יחד עם זאת, לא קיימת כל ערובה לכך שהעובר יישתל בהצלחה ברירית הרחם בסבב הראשון.

מסיבה זו, נשים רבות, במיוחד נשים שאינן מסוגלות להרשות לעצמן שני מחזורי טיפול או יותר, בוחרות לקבל יותר מהעברת עובר אחד. מעניין לציין, כי סיכויי הצלחת הריון מלא ובריא ולידה מרובת עוברים גבוהים יותר באופן משמעותי מהעברת עובר יחיד. גיל האישה ובריאותה הגופנית משמעותיים אף הם להצלחת מחזור IVF.

קלומיפן ציטראט – זוהי אחת התרופות המעוררות הורמונים במוח לייצור ושחרור יותר מביצית אחת מדי חודש. בעוד שהתרופה נושאת שיעורי הצלחה גבוהים, היא כרוכה אף בסיכוי של עשרה אחוזים ללידת תאומים. נשים עשויות אף להרות שלישיה כתוצאה מנטילת התרופה.

גונדוטרופין – זהו הורמון המעורר את השחלות ישירות לייצור ביציות. בשל הגירוי הישיר, הסיכון ללידת תאומים גבוה יותר, לעומת קלומיפן. באופן פרטני יותר, עשרה עד ארבעים אחוזים מהנשים המשתמשות בגונדוטרופינים, עוברות הריונות מרובים.

הסיכון לאם ולתינוקות בלידה מרובת עוברים

קיימות מספר סיבות בגללן הריונות מרובים נושאים סיכון גבוה יותר לאם ולתינוקות. לגוף האישה קשה יותר ללדת יותר מתינוק אחד, כך שנשים הרות עם תאומים או שלישייה נמצאות בסיכון גבוה יותר לרעלת הריון, בעיות בשליה וסוכרת. בנוסף, הריונות מרובי עוברים עשויים שלא לצלוח הריון מלא, כלומר, התינוק נמצא בסיכון גבוה יותר לסיבוכים בריאותיים הקשורים ללידה מוקדמת.

לידת פגים כרוכה בסיכון גבוה יותר בחמישים אחוזים לכך שהתינוק יחווה מצוקה נשימתית. סיבוכים נוספים כגון נזק מוחי, שיתוק מוחין ונכויות אחרות צפויים יותר לתינוקות שהם חלק מסדרת תאומים או שלישיה. למרות שרופאים אינם מסבירים מידע זה לבני זוג על מנת להפחידם, חשוב שיבינו את הסיכונים הכרוכים, כאשר הם בוחרים להעביר עוברים מרובים.

טכנולוגיית העתקה מתקדמת – החדשות הטובות

מצד שני, בנוסף לתרופות, קיימת הטכנולוגיה המתקדמת לרבייה, שהיא משמעותית להגדלת סיכויי האישה להיכנס להריון עם יותר מעובר אחד. ליתר דיוק, מינון התרופה אותו נישה נוטלת על מנת לגרום להריון מרובה, ניתן לניטור בו זמנית.

הטכנולוגיה המודרנית הייחודית מסוגלת לזהות במהירות את התהליכים הפנימיים של הגוף המושפעים מהתרופות. לכן לא קיים סיכון של פגיעה באם, וגם התינוקות אינם נולדים פגים או עם מומים.

כדי לגרום להריון מרובה עוברים, נשים צריכות פשוט לקבל טיפולי פוריות, הגורם לשחלות לשחרר יותר ביציות, אשר באופן אוטומטי מגביר את הסיכוי ללידת תאומים. זהו רצונם העז של זוגות רבים כיום. הודות לפיתוח התרופות, ניתן להשיג הריונות מרובי עוברים כיום מבלי להציב סיכונים אחרים מעבר לסיכונים הטבעיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!