טיפולי פוריות בגברים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

טיפול בבעיות פוריות - גבריםלמרות שמקובל עדיין לחשוב על בעיות פוריות כעל "בעיות נשים", בקרב 20% מהזוגות חשוכי הילדים הבעיה היא עם בן הזוג הגברי בלבד.

בעיות פוריות בגברים עשויות להיות הסיבה היחידה בגללה זוגות אינם מצליחים להרות, או שבעיות הפריון של הגבר עשויות פשוט להוסיף על קשיי הפוריות מהן סובלת בת זוגו.

לכן חיוני שגברים יבדקו לפוריות, ומוקדם. למרות שגברים עשויים לדחות את הבדיקות, לעיתים מתוך מבוכה, בדיקות מוקדמות עשויות לחסוך מזוגות מידה רבה של חוסר נוחות והוצאות מיותרות. זוהי אף שיטה טובה להפחית במהירות בעיות אפשריות.

האופן בו מתבצעות בדיקות פוריות לגברים

תחילה יש להתייעץ עם אורולוג לגבי בעיות פוריות. לאחר בדיקה גופנית, הרופא יזמין בדיקת זרע, הבודקת את איכות וכמות הזרע בזרימה.

בנוסף, הרופא יבקש את הגבר לספק את המדגם במרפאה, או סמוך לביצוע הדגימה, היות וחשוב שהבדיקה תתבצע במהירות. יש לזכור שלמרות שגבר עשוי לחוש בושה, בדיקת זרע היא בדיקה נפוצה והתוצאות עשויות לחסוך חודשים של דאגות ומתחים.

אם בדיקת הזרע הראשונה תקינה, הרופא יורה על בדיקה שנייה כדי לאשר את התוצאות. שתי בדיקות תקינות מתפרשות כהעדר בעיות פוריות משמעותיות אצל הגבר. אם משהו בתוצאות נראה לא סדיר, הרופא יורה על בדיקות נוספות על מנת לאתר את הבעיה. בשלב זה, יש להתייעץ עם מומחה.

תוצאות בדיקת זרע

בדיקה זו מזהה את הממצאים הבאים:

אזוספרמיה. כשלא קיימת תפוקת זרע, או שהזרע אינו מופיע בתנועה.

אוליגוספרמיה. ייצור זרע מועט.

בעיות בתנועתיות זרע. כשהזרעים אינם נעים, הם נוטים פחות לאפשר הפריית ביציות.

בעיות במורפולוגיית זרע. בעיות עם הצורה והמבנה של הזרע עלולות לגרום לבעיות פוריות.

אך בעוד שמצבים אלו עשויים להיות הסיבה הישירה לבעיות פריון בגברים, הבעיות עשויות להיגרם כתוצאה ממצב רפואי בסיסי. הרופא יבדוק את המצב באמצעות בדיקות דם ושתן, או הליכים אחרים.

כניסה להיריון עם בעיות פוריות בגברים

טיפולי פוריות לגברים צריכים להתחיל עם טיפול בכל מצב רפואי בסיסי העשוי להוות את אחד הגורמים לבעיות הפוריות. טיפול תרופתי משמש לטיפול בהפרעות הורמונאליות.

ניתוח משמש לתיקון וריקוצלה וטיפול בכל הפרעה במערכת הרבייה. אם הגבר אובחן עם בעיות פוריות, עליו להתייעץ עם הרופא לגבי כל שינוי התנהגותי, תרופתי ושינויים באורח החיים בהם עליו לנקוט על מנת להגביר את סיכויי ההיריון.

אם ספירת הזרע נמוכה, הרופא ימליץ על קיום יחסים בתדירות נמוכה יותר כדי לבנות ריכוז טוב יותר של זרע. מומלץ אף לצרוך ויטמינים, שכן מספר מחקרים שנערכו לאחרונה מצאו שגברים יכולים לשפר ספירת זרע נמוכה באמצעות נטילת שילוב חומצה פולית ואבץ. אם רמות ההורמונים של הגבר אינן תקינות, הרופא ימליץ על טיפול הורמונאלי. אם הוא סובל משפיכה בנסיגה, ניתן לטפל במצב עם תרופות ללא מרשם.

בחלק מהמקרים, כשהגבר חווה בעיות פוריות מתונות, הזרעה מלאכותית או שיטות רביה אחרות עשויות להועיל. טיפול יעיל לבעיות פוריות בגברים וספירת זרע נמוכה הוא סוג הזרקת זרע, הנקרא מיקרו מניפולציה (ICSI). זהו הליך מעבדה, במהלכו זרע וביציות משוחזרים, ואז מוזרק הזרע לביצית. הביצית המופרת מושתלת ברחם האישה.

אם לגבר אין זרע משלו, ניתן להשתמש במספר שיטות כדי לשחזר זרע באשכים, ושיעורי ההצלחה של טיפולים אלו טובים וגבוהים ב-65% מהמקרים. אך גורמים כגון איכות זרע ירודה, איכות ביציות ירודה וגיל מבוגר של האם עשויים להפחית את הסיכוי להצלחת הטיפולים. מדענים עדיין מפתחים שיטות אחרות העשויות לסייע לגברים עם בעיות פוריות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
אולטרסאונד אשכים

אולטרסאונד אשכים (סונוגרמה) היא בדיקה המשתמשת בגלי קול גלויים כדי להראות תמונה של האשכים ושק האשכים. הבדיקה יכולה להראות צינור ארוך, מפותל בחוזקה, הנמצא מאחורי

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!