גורם לבעיות פוריות – מיקום לא תקין של האשכים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

גורם לבעיות פוריות - מיקום לא תקין של האשכיםהאשכים הם שני איברים עגולים גדולים, הנמצאים בשק האשכים, שהוא שק עור רופף התלוי מאחורי הפין. הם אחראים לייצור הורמונים גבריים, כולל טסטוסטרון, ומפיקים זרעים, שהם תאי הרבייה של הגבר. בעיות עם האשכים עלולות להוביל למחלות מורכבות, כולל חוסר איזון הורמונאלי, בעיות מיניות, ובעיות פוריות.

קיימות שתי הפרעות עיקריות המשפיעות על איברי הרבייה החיצוניים של הגבר: הפרעות פין והפרעות אשכים. הפרעות אלו עשויות להשפיע על התפקוד המיני ופוריות הגבר, שכן הם מהווים חלק חיוני ממערכת הרבייה של הגבר.

בעיות המשפיעות על מיקום לא תקין של האשכים

חלק מהבעיות הרפואיות השכיחות ביותר המשפיעות על האשכים כוללות טראומה לאשכים, פיתול האשכים, מיקום לא תקין שלהם, וסרטן האשכים.

נסיגת אשכים

מצב זה מתבטא באשכים העשויים לעבור קדימה ואחורה בין שק האשכים לבין המפשעה. כשהאשכים נסוגים למפשעה, ניתן להעבירם בקלות באופן ידני למקום הראוי בשק האשכים, במהלך בדיקה גופנית.

בקרב רוב הגברים, בעיה זו נעלמת בשלב כלשהו לפני או במהלך גיל ההתבגרות, כשהאשכים עוברים למיקומם הנכון בשק האשכים ונשארים שם באופן קבוע. בפחות מ-5% מהמקרים, נסיגת אשכים נותרת במפשעה והם כבר אינם זזים.

כשמצב זה מתרחש, הוא נקרא אשכים עולים. תנועת אשכים נסוגים מתרחשת כמעט תמיד ללא כאב או חוסר נוחות, ומבחינים במצב רק כשלא רואים או מרגישים אותם בשק האשכים. לעיתים משפיע המצב על אשך אחד בלבד.

הגורמים לנסיגת אשכים

שריר פגוע גורם לאשכים לסגת. זהו שריר רזה דמוי כיס עליהם נשענים האשכים. כששריר זה נפגע, הוא מושך את האשכים למעלה לכיוון הגוף. המטרה העיקרית של השריר היא לשלוט בטמפרטורת האשך, כדי שיתפקד כראוי ויבטיח פוריות תקינה באמצעות קירור בטמפרטורת גוף נורמאלית.

כשהסביבה חמה, השריר רגוע. כשהסביבה קרה, השריר מושך את האשכים אל חום הגוף. שריר זה עשוי להיות מגורה אף באמצעות שפשוף הצד הפנימי של הירך, או כתוצאה מרגש קיצוני כגון חרדה. אם הגירוי הרגשי או הפיזי חזק מספיק, הוא עלול לגרום לנסיגת האשכים, ולמשוך אותם משק האשכים עד המפשעה.

בדיקות ואבחון

כשהאשכים אינם ממוקמים בשק האשכים, הרופא מאתר את מיקומם במפשעה, ומעבירם בעדינות למקומם הראוי בשק האשכים. אם האשכים נסוגים, הבדיקה עוברת בקלות ללא כאבים.

אם האשכים נעים באופן חלקי בלבד לשק האשכים, כשהתנועה גורמת לכאב או חוסר נוחות, לא מאובחן מצב של אשכים נסוגים ונקבע מצב של אשכים עולים, גם אם רק אחד האשכים עולה והשני נמצא במקום הנכון בתוך שק האשכים.

טיפולים ותרופות

כשהאשכים אינם נעים ואינם נמצאים במיקום הנכון, הרופא ימליץ על ניתוח להזזת האשכים לשק האשכים לצמיתות על מנת להבטיח הבשלה תקינה של האשכים ושיפור סיכויי הפוריות. בהליך כירורגי זה, המנתח משחרר את האשכים מהרקמות המחוברות אליהם, ממקם אותם בשק האשכים ותופר אותם למקומם.

למרות שטיפולי הורמונים משמשים לטיפול באשכים עולים ואשכים נסוגים, הנחיות האגודה האורולוגית האמריקנית נכון לשנת 2014 אינן ממליצות על טיפולים אלו בשל חוסר הראיות המדעיות לתגובה מוצלחת או יעילה לטווח הארוך.

פיתול האשכים

זהו מצב נוסף המתבטא במיקום לא תקין של האשכים, ומשפיע על בעיות פוריות. במצב זה, שק האשכים מאובטח בשני קצותיו באמצעות מבנה שנקרא צינור הזרע. לעיתים, צינור זה נכרך סביב האשכים, ומנתק את אספקת הדם לאשכים.

התסמינים כוללים כאב פתאומי וחמור, הרחבת האשך, רגישות המושפעת מפגיעה ונפיחות. מצב זה, המתרחש לרוב בקרב גברים מתחת לגיל 25, עשוי להיגרם כתוצאה מפציעה לאשכים או פעילות מאומצת, ולעיתים הוא מתרחש אף ללא סיבה נראית לעין.

טיפול. מצב זה דורש טיפול רפואי מיידי, המטפל בבעיה באמצעות ניתוח. תפקוד האשכים עשוי להישמר אם המצב מאובחן ומטופל מיד. אם אספקת הדם אל האשכים מנותקת במשך תקופת זמן ארוכה, האשכים ניזוקים באופן קבוע ויתכן שיהיה צורך להסירם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
צילום רחם

צילום רחם הוא שיטה מיוחדת של רנטגן המייצר תמונות של צינוריות הרחם והחצוצרות, חלקי הגוף הנשי המעורבים בלידה ובמערכת הרבייה. הצילום מסייע להערכת גודל וצורת

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!