טיפול PGD – טיפול חדשני למניעת מעבר של מחלות גנטיות לדור הבא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

טיפול PGD – טיפול חדשני למניעת מעבר של מחלות גנטיות לדור הבאטיפול חדשני שנקרא PGD, ובעגה המקצועית, ראשי התיבות של Pre-implantation Genetic Diagnosis ועיקרו מיון עוברים הנוצרים בהפריה חוץ גופית.

בתחילת הטיפול שואבים ביציות לצורך ביצוע של הפריה מלאכותית בתנאי מעבדה ולאחר שהביציות מופרות וחלוקת התאים יוצאת לפועל, נוטלים תא אחד מכל קבוצת תאים ובודקים האם הוא מכיל את המוטציה הגנטית. מתוך קבוצות התאים בוחרים את אלו שלא נושאות את המוטציה הרלוונטית ומשרישים קבוצה נבחרת ברחם.

הודות לטיפול פורץ הדרך, זוגות מצליחים להביא ילדים בריאים לעולם שלא נושאים את המוטציה

אפשרות גם לבחור את מין היילוד בעזרת PGD

בשנים האחרונות טיפולי ה- PGD צוברים פופולריות של ממש, כאשר מדי שנה מבוצעים בארץ  כשלוש מאות טיפולים, המאפשרים למנוע העברה של 150 מוטציות שונות הגורמות לתחלואה. כך לדוגמה לפני זמן מה תועד הטיפול הראשון שבו מנעו העברה של מוטציה גנטית הגורמת להמופיליה A ובנוסף בוצעו במרכז טיפולים למניעת העברת מוטציות הגורמות למחלות מטבוליות הנחשבות לנדירות מאוד.

הטיפול מעלה מטבע הדברים לא מעט שאלות מוסריות

ישנם השואלים האם מותר למנוע את כל סוגי המחלות באשר הן? חירשות לצורך העניין היא לקות שגורמת לפגיעה באיכות החיים, אך לא מדובר בבעיה קטלנית הגורמת לקיצור תוחלת החיים. אם לצורך העניין הוריו של לודוויג ון בטהובן היו בוחרים לעבור את הטיפול (תרחיש היפותטי לחלוטין כמובן), הרי שכמה מהיצירות המוזיקליות הגדולות ביותר בהיסטוריה האנושית לא היו באות לעולם.

יש לציין כי מעבר לכך שניתן למנוע העברה של מוטציות גנטיות לצאצאים, ניתן באמצעות התהליך לבחור את מין היילוד. כך לדוגמה בישראל הורים שהביאו לעולם ארבעה צאצאים לפחות בעלי אותו מין, יכולים לעבור את התהליך על מנת לבחור את המין של הצאצא הבא. הבדיקה הגנטית מבוצעת על תא אחד בלבד הנלקח מקבוצה של שמונה תאים, כלומר זמן רב לפני שניתן להגדיר את קבוצת התאים כעובר או כיצור חי.

להביא לעולם צאצא לצורך הצלת חיים

יש כאלו שישתמשו בטיפול היוצא דופן להצלת חיים. אחת מהדוגמאות הבולטות הוא האפשרות להביא צאצא שיוכל לשמש כתורם דם טבורי ותורם מח. תרומת דם טבורי ומח עצם לא כרוכים בסיכון לעולל הקטן שרק הגיח לעולם ומדובר בפרצדורה שגרתית ובטוחה (על פי מעקב וביצוע הנחיות מלאות מפי הרופא המטפל) המצילה חיי קרובי משפחה.

דוגמה נוספת לשימוש בטיפול היא מניעת העברה של מוטציה גנטית המגדילה את הסיכוי לחלות בסרטן השחלות וסרטן השד. לפי אחד הזוגות שעברו את התהליך למטרה זו, באופן זה מנעו מבתם את הדילמה הקשה האם לעבור כריתת שחלות וכריתת שד מניעתית או לא.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
טיפולי פוריות בנשים

כאשר אישה מאובחנת עם בעיות פוריות, הסבירות הכוללת להצלחת הטיפולים היא אחד ל-50%. הצלחת הטיפולים תלויה בגורם הבסיסי לבעיה; גיל האישה; היסטוריית הריונות קודמים; וכמה

לקריאת המאמר »
אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס הוא מצב רפואי כואב שבו שתלים ברירית הרחם, המורכבים מרקמות הנמצאות בתוך הרחם, נמצאים באזורים אחרים של הגוף. מצב זה הופך להיות בעייתי כשהרקמה

לקריאת המאמר »

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!